FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vet någon hur man gör alt. vart de finns ett sånt här script som tex aftonbladet har. Man scrollar och reklamen följer med ner när man scrollar. Antar att det är i javascript, någon som vet?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Antar att dem kör med document.onScroll eller något liknande och sedan läser scrollTop och sätter det som top på annonsen.
Sen undrar jag ju varför du vill ha en sådan annons över huvudtaget. Jag stör mej skitmycket på sådant. Oftast slutar jag använda sajten om jag inte kan blocka skiten på något sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag vet att det är tråkigt när folk svarar på ens inlägg med orden ”gör inte så”. Men jag är nog lite grå och svarar just: ”gör inte så”. Det är väldigt irriterande för besökaren. Försök komma på något annat sätt att fånga uppmärksamheten på, som man som besökare på siten upplever positivt. Man kan ju aldrig tvinga besökare att ta en viss väg på en site, men det är enkelt att stöta bort dem och då är de dessvärre förlorade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Det är riktigt. Finns inget mer irriterande än självscrollande annonser som hänger med. Blir onödligt grötigt och det tjänar nästan inget reklamsyfte nufötiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker också det är mycket störande när reklam och annonser scrollar med sidan.
Men, trådskaparen säger faktiskt inte att han ska använda det till reklam. Det går förstås att använda samma funktionalitet till annat än annonser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Precis, en lite meny som hänger med i scrollen skulle sitta finfint.
då kan det ursäktas om man lägger en liten, liten banner längst ner i menyn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man är intresserad av att annonsen/menyn what ever ska alltid synas så kan man ju använda CSS och sätta en fast position. Då sitter den som en smäck och rör sig inte ur fläcken dessutom slipper man ju det jobbiga med annonserna på aftonbladet som övriga folk här klagar över. Funkar dock inte i IE men det finns säkert nåt hack för det.
CSS .im_so_fixed { width: 300px; position: fixed; left: 10px; top: 10px; right: 10px; bottom: 10px; } HTML <div class="im_so_fixed"> Den här texten sitter fast oavsett hur mycket jag än scrollar. </p> </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Crazzy, det är modigt av dig. På de sajter jag byggt och har koll på statistiken står IE6-användare för c:a 30% av all trafik. Därför så ser jag åtminstone till att sajten degraderas snyggt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|