FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft ett webbhotellskonto hos dem i någon månad nu, och är hittills nöjd, både med tekniken och supporten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om jag inte misstar mig helt så är det Peter från Webcows som kör ServerConnect och då vet jag sen tidigare att man får riktigt bra support av honom,WebCows föll pladask när han slutade där,så nu har även jag signat upp mig på ett konto hos dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så Peter på Server Connect har jobbat på Webcows? Ofan, de visste jag inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
mm riktigt bra och trevlig kille som alltid finns där när man behöver hjälp etc
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Har också fått ett mycket bra intryck av de bakom Serverconnect. Supporten har funkat kanon i alla lägen, oftast har man svar på frågor som är panik inom 30 min oftast snabbare. Mindre viktiga frågor så så klart längre svartid, vilket mig är helt klart rätt att göra. Men har fått svar natt som dag, kväll som helg.
Hur deras webbkonton funkar kan jag inte direkt svara om, men har använt ett ÅF konto hos dem och numera en Windows VPS och kan bara säga att det funkat kanon. Ska jag nämna något minus har det varit lite små strul med Windows VPS:erna, men det har varit smådippar på 1-3 min någon gång då till då. Det beror inte på bolaget eller deras servrar, anslutningar utan är Virtualiseringen de använder som haft lite komplikationsproblem med windows. Verkar som att det i dag är nästa helt borta. Som tidigare person (Kenny) säger verkar Peter komma från Webcows, och vet inte men ligger lite i det som sagt att när peter gick från webcows blev det mycket sämre. Om det är en slump eller vet jag inte, men stämmer ganska bra i tiden. Om bolaget så spelar det ju "fan" ingen roll om man har enskild firma eller AB. Så gott som i vilket fall som helst när ett it bolag faller så står man ganska tomhänt ändå. Så om det skulle vara någon säkerhet att det är ett AB känns orelevant i denna tråd. Tycker det vettigaste i detta är det petter säger, att man skyndar långsamt. Finns aldeles för många företag på marknaden som fått rejäl växtverk, och sedan i flera lägen aldrig tagit sig tillbaka. Börja i liten skala och sedan bygga sig uppåt är fin melodi. Att Serverconnect har ip:n genom Dependit AB (webcows) är väl inte direkt något problem i detta sammanhang eller? Väl ganska normalt att man använder sina gamla kontakter och gentjänster när man skapar sig något nytt bolag. Blev en del offtopic, men summan är att jag som kund är mycket nöjd hittils och tanken är väl att någon tid framöver ta CoLocation(kanske blir en plats i nya hallen). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ett LTD kommer du loss med att skapa för 10kr för att undvika att lägga in 100000 i aktiekapital. Svenskt Aktiebolag är inte samma sak som LTD (LTD Filial i ditt fall). Diskussionen var väl här hur säkert det skulle vara att anlita en enskild firma. Där du själv går in och hoppar på server connect med att de inte hade egna IP:n. Med Svenskt AB har du iallafall sett att personen är villig att gå in med 100000 i kapital eller apportegendom vilket är en form av säkerhet mot kunder om det skulle krisa sig. Med en enskild firma så riskerar den egna personen ekonomisk ruin om det skulle gå dåligt för firman och bara det är väl en morot nog att se till att hålla kunder nöjda. Ett LTD är dock en helt annan sak där man som företagare inte riskerar mycket (med undantag för brott då man kan hållas ansvarig som ägare) för kunden finns ingen extra säkerhet då aktiekapitalet kan ligga så lågt som 10kr. Sen att du är lika god kålsupare som alla andra.. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar vara nått strul just nu med att jag inte kommer åt min sida, varken cpanel eller ftp...
Men annars är supporten snabb och trevlig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det ända dåliga är att man måste be dem om att lägga till domäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|