FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter mycket underligt att någon som jobbat utan problem för 50 000 kr skulle försöka blåsa dig på 4 000 kr, men man vet aldrig. Försök få tag på personen först. Skicka ett vanligt brev, kanske?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Utan att vara synsk så kan det vara så att den personen handlar tjänster från en annan. Du betalar i förskott, han beställer tjänsten och betalar när det är klar. Nu har det kanske hänt att han har fått smärre skattesmäll och är pank, då använde han kanske dina pengar för att betala skulderna?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Har haft en god affärsrelation med den personen under ett par år. Under dessa år så har betalat honom runt 50000 kr för diverse tjänster.
Har hans namn samt kontonr i shb. Vet vart han bor, ska ta och skriva ett vanligt brev till honom Det kanske är som du säger Davve, han har använt pengarna till något. Men, jag tror inte det lönar sig att gå till polisen. Händer väl inget som vanligt, antar att det är ett lågprio på denna typ av brott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Japp, du kommer att hamna i en hög av papper som åker ner i papperskorgen förmodligen. Bättre att prata med personen och lösa det den vägen, han kommer nog att skämmas. Förmodligen har han fått ekonomiska problem, lätt hänt för småföretag att använda alla medel man får in utan att tänka att nästan 70% ska till staten sedan. Man pajar inte en affärsrelation om över 50 000 kr för ynka 4000 kr annars
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Säger bara.. 20% förskott, 30% vid första utkastet och resterande när det är klart, men det är lätt att vara efterklok.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag började köpa av honom, så betalade jag allt när han levererade varan. Inget förskott eller dylikt. Efter några beställningar så har jag betalat i förskott, inga problem med det. Sedan nu helt plötsligt när jag köper en vara för 4000 kr, så levererar han inte.
När jag har köpt av honom förut så har jag betalat ca 8000 kr varje gång. Verkar lite konstigt att man ska försöka blåsa någon på 4000 kr. Nu tror jag att det inte är så, antagligen har något hänt honom eller dylikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hände mig liknande fast på 7000 kr... polisanmälde honom...
hade hans kontnr, mobilnr, hemadress, hemtel, namn... och polisen har FORTFARANDE inte gjort nåt... detta hände för 2 år sen... redan vid anmälan sa polisen: "med största sannolikt kommer du inte få se dessa pengar igen!" efter ett år ringde jag tillbax och frågade dem vad som hade hänt med min anmälan sa de att de hade laggt ner den utan att ens tala om det för mig! då blev jag sur o sa "ja då så, då får väl ja ta o besöka honom personligen!, eftersom jag vet vart han bor!" o de betraktades då som ett HOT!??!?!??!! enligt henne! då blev ja sur o la på! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Har ringt honom, han la på när han hörde att det var jag. Sedan svarade han inte när jag ringde igen.
Har bestämt mig för att gå vidare, en lärdom rikare. Orkar inte lägga ner tid på att göra en polisanmälan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|