Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

USA's Ekonomi Kommer Rasera Världen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-26, 04:00 #31
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by Interface@Sep 25 2008, 20:57
WebboT:

"1. Politiker gjorde det möjligt för banker och finansinstitut att ge huslån till personer som i normala fall inte skulle varit kreditvärdiga."

- yup, där har du det, vad som hände sen är bara följder av just det.
Jo, fast bara för att man KAN så betyder det ju inte att man MÅSTE.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 05:51 #32
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jaha, om jag inte minns fel så var ju USA bästa landet i världen (min tolkning) och ett föredöme inom de flesta områden enligt WebboT m.fl. i diverse andra trådar. Nu är det tydligen fullt med korrumperade människor i ledande positioner.

Alltid kul att se att åsikter kan ändras.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 06:00 #33
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by Westman@Sep 25 2008, 22:51
Jaha, om jag inte minns fel så var ju USA bästa landet i världen (min tolkning) och ett föredöme inom de flesta områden enligt WebboT m.fl. i diverse andra trådar. Nu är det tydligen fullt med korrumperade människor i ledande positioner.

Alltid kul att se att åsikter kan ändras.
Den vanliga jargonen så fort de tre bokstäverna U S A omnämns.

Ok, då tar vi det en gång för alla så vi kan lägga det där tramset bakom oss.
Jag tycker USA är ett utomordentligt föredöme inom vissa områden och ett rent skitland inom andra områden.
Jag har talat både för och emot vissa saker INOM USA, vilket i sin tur inte betyder att man älskar eller hatar hela USA som land.

Har du nån tanke om trådens ämne?

btw
Var det mina usa-är-världens-bästa-land-kommentarer som denna du tänkte på?
"Du kommer inte tro det är sant vilken misär många Amerikanare lever i. Visst det finns kanonfina rika områden, men jag kan lungt säga att minst 30-40% av husen här hade varit föremål för omedelbar rivning om dom funnits i Sverige.
Min fru som har bott hela sitt liv här i USA får samma chock varje sommar när vi åker över till Sverige. Fast tvärtom. Hon kan inte fatta att det är så rent, snyggt och välvårdat i ett annat land. Hon tillhörde också dom som trodde att USA var "the one and only" tills hon såg Sverige."

i denna tråden:
http://www.webmasternetwork.se/f7t29460hl-st40.html
Oläst 2008-09-26, 07:19 #34
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
WebbotT>>

Vad VILL du att man ska säga om trådens tema ? Det har uttryckts avvikande åsikter jmf. med dina, dessa har du avfärdat med hänvisning till att det du sagt bara är fakta, okej, då skriver jag under på dina fakta, du har rätt.

Sen är det ju Du som lägger det på en personlig nivå, om man gör sig till förespråkare för nånting så måste man ju också kunna stå upp för det i motvind...på samma sätt som du citerar ett av dina tidigare inlägg där du är kritisk mot USA kan jag också citera ett xx tal där du använder USA som ett positivt exempel i jämförelse med såväl Sverige som andra länder, inom en mängd olika områden, trygghet, ekonomi. tjänster osv...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 07:44 #35
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

gummianka
Citat:
Vad VILL du att man ska säga om trådens tema ?
Ingenting, om man inte har nåt seriöst att komma med.
Citat:
Det har uttryckts avvikande åsikter jmf. med dina, dessa har du avfärdat med hänvisning till att det du sagt bara är fakta, okej, då skriver jag under på dina fakta, du har rätt.
Den enda avvikande åsikten kom från Robertson och det var att mitt inlägg var ren smörja och att jag var lättpåverkad, lättpåverkad av vad kan man ju undra. Men hur som helst så blev hans inlägg borttaget p.g.a den låga nivån.

Den enda som skrivit ett seriöst och bra inlägg är Gustav. Som alltid skriver bra inlägg för den delen.

Kan du Ankan visa mig ett inlägg till (förrutom Gustav's) som rör ämnet, så jag kan bemöta det?

Citat:
Sen är det ju Du som lägger det på en personlig nivå, om man gör sig till förespråkare för nånting så måste man ju också kunna stå upp för det i motvind
Stå upp för vad? siffrorna? och till vem ska jag svara och stå upp? Finns ju inte ett enda inlägg som handlar om siffrorna som jag refererar till.......

eller du kanske menar inlägg från personer som tycker att det värsta med USA's finanskris är att utbetalningarna från Adsense kan komma att minska?

Citat:
...på samma sätt som du citerar ett av dina tidigare inlägg där du är kritisk mot USA kan jag också citera ett xx tal där du använder USA som ett positivt exempel i jämförelse med såväl Sverige som andra länder, inom en mängd olika områden, trygghet, ekonomi. tjänster osv..
Det var ju precis det jag sa i inlägget i mitt svar till Westman. Det behövs inte tjatas mer om det.
Oläst 2008-09-26, 08:33 #36
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Konstigt att man ska behöva läsa samma smörja på alla forum man besöker. Är folk verkligen så lättpåverkade?
Du skämtar hopps jag? Jag presenterade bara ren fakta. 1+1=2
Fakta? Inte en siffra rätt i hela inlägget som blandar påhittade siffror men hot och feltolkningar. Ditt inlägg skilljer sig inget från dom som förutspådde jordens undergång år 2000.

Citat:
Banker är villiga att sälja hus för $1 och dessutom betala en $3000-$4000 för att huvudtaget få det sålt:
Det var inte många år sedan man kunde köpa bostadsrätter runt stockholm för 1 kr, inte gick jorden under för det.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 08:54 #37
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Hur många inlägg återstår innan Godwins Lag uppfylls?

Vill du inte ha andras åsikter, starta ingen diskussion. Lägg i så fall ut information. Enkelriktat. På en blogg utan möjlighet för andra att kommentera.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-26, 08:56 #38
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -WebboT@Sep 25 2008, 23:22
Citat:
Konstigt att man ska behöva läsa samma smörja på alla forum man besöker. Är folk verkligen så lättpåverkade?
Du skämtar hopps jag? Jag presenterade bara ren fakta. 1+1=2

Fakta? Inte en siffra rätt i hela inlägget som blandar påhittade siffror men hot och feltolkningar. Ditt inlägg skilljer sig inget från dom som förutspådde jordens undergång år 2000.

Citat:
Banker är villiga att sälja hus för $1 och dessutom betala en $3000-$4000 för att huvudtaget få det sålt:
Det var inte många år sedan man kunde köpa bostadsrätter runt stockholm för 1 kr, inte gick jorden under för det.
Jag hade tagit ditt inlägg för ett seriöst om du hade påtalat exakt vilka siffror som inte är rätt eller påhittade. Likaså vilka hot och feltolkningar du lallar om.
Du kan ju börja med att leta rätt på de rätta siffrorna själv och presentera dem här.

...orkar inte leta upp fler källor än denna just nu:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_public_debt
Oläst 2008-09-26, 09:02 #39
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by claesm@Sep 26 2008, 01:54
Vill du inte ha andras åsikter, starta ingen diskussion. Lägg i så fall ut information. Enkelriktat. På en blogg utan möjlighet för andra att kommentera.
Är ju precis det jag vill. Men det har ju bara inkommit ett enda inlägg som berör ämnet. Resterande inlägg handla ju om allt annat än USA's finanskris. Om USA handlar inläggen...det ska gudarna veta....men nu va det ju inte landet USA det handlade om...utan USA's finanskris.....

*Over and out*
Oläst 2008-09-26, 10:03 #40
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by pkallberg21@Sep 26 2008, 00:43
Var kan man läsa mer om detta? Alltså en pålitlig källa som man verkligen kan lita på.
Pappersupplagan av GP (Göteborgs-Posten) har idag en dryg helsida om krisen i USA. Ingressen lyder så här:

"President George W Bush varnar för domedagen. Hela vårt ekonomiska system är i fara. Amerikaner med ekonomin i ordning har också anledning att oroa sig."

Nu är iofs inte George min favorit vad gäller sanningar, men han är ändå president och får väl i det här sammanhanget anses vara en tillförlitlig källa?
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017