FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Uppdaterade till senaste version av FF idag, V3.0.2. Upptäckte sedan till min besvikelse att alla användarnamn/lösenord är borta.
Dum som är (lat) så har man ju inte haft koll på vilka e-postadresser man har använt sig av när man har signat upp sig på olika webplatser. Självklart har man ju skrivit ner vilka användarnamn/lösenord man har på olika webplatser inte.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Mina användarnamn och lösenord är kvar. Uppdaterade precis till FF 3.0.2 på min mac. Har inte hunnit med mina Linux maskiner
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den uppdateringen sopade effektivt bort mina användarnamn och lösenord också.
Dessutom så vägrade den att spara när man försöker lägga in uppgifterna på nytt. Men det sista gick att fixa genom att mixtra lite med signonsfilen lite enligt tips härifrån http://codeodyssey.se/blog.aspx?id=130 visserligen är det för version två. Förhoppningsvis kommer en liten bättre instruktion på hur man återställer allt. Informationen ligger kvar i de gamla filerna ser det ut som. Genomtänkt uppdatering kan man säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet om/hur man kan exportera uppgifterna man har i sparade lösenord i FF?
Visst, skärmdump bit för bit men det skulle vara trevligt om man slapp skriva in allt igen Klipp-o-klista kan jag tycka vara ok om man fick det som textfil RED Varför inte söka istället för att fråga?:huh: När jag nu har hittat svaret kan jag ju dela med mig Password Exporter 1.1 https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2848 som fått två dåliga recensioner senaste dagarna men den funkade att exportera för mig. FIlen fullt läsbar även om den inte klarar å,ä,ö som jag envisas med på platser där de tillåts Importerat har jag inte kollat men att ha allt i textdokument för det i vart fall lättare att återställa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Perfekt, tackar för tipsen.
Nu ska man bara sitta och knappa in allt igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Firefox 3.0.3 contains the following changes:
* Fixed a problem where users were unable to retrieve saved passwords or save new passwords (bug 454708) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Pitbull, tack för tipset. Uppdaterade FF till den versionen du tipsade om och det löste problemet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|