FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Betalade några fakturor till Surftown via kort och internet, och bokförde sedan enligt dessa. När jag sedan stämde av bokföring mot bankkontot visade det sig att att beloppet på fakturan respektive det belopp som dragits vid betalning inte stämde överens.
Har varit i kontakt med Surftown angående detta men de är sega som vanligt - över en vecka sedan det hände, och i torsdags fick jag svar att ekonomiavdelnigen fått ärendet. Jag hoppas jag får svar och de korrekta fakturorna snarast så jag kan fixa bokföringen. Går det att lösa detta på något annat sätt? Det handlar om några få kronor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu fått svar från supporten (självklart direkt efter att jag postat här)
"Vi kan dessvärre inte korrigera de beloppen på fakturorna. Kan vi skriva ut något annat som du kan ha som dokument för betalningen? Vänliga hälsningar SURFTOWN support" Vad gör jag nu?! :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förstår inte riktrigt problemet, och inte riktigt varför du skapar en tråd om det...ett par kronor ? en vecka ? en seg vecka affärmässigt gissar jag....
Vems var felet ? Vad menar DU att dom ska göra... Det är ju självklart att man inte bara "kan korrigera beloppen"... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan garantera att vi inte besvarade ert supportärende på grund av att du postade här... Det är endast jag som surfar runt på WN.se här på Surftown, och jag såg inte er tråd förrän alldeles precis.
Jag föreslår att du diskuterar det vidare med vår ekonomiavdelning, så ska det nog kunna hittas en lösning på det hela. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Några kronor är ju skitsamma om inte galningarna till skatteverket skulle dödat för att bokföringen inte stämmer :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Först till jgabor - Jag tror inte heller att ni svarade för att jag skrev här. Jag tyckte bara det var typiskt att svaret kom så snart efter inlägget här, vilket gjorde inlägget här ganska onödigt. Jag har i alla fall fått svar nu, och bett om korrekta fakturor/kvitton på betalningarna eller liknande papper som kan användas som verifikationer.
gummianka - Denna vecka är precis lika seg som alla andra. Trots detta anser jag att det är ett företags skyldighet att ställa fakturor som visar korrekta belopp som stämmer överens med det belopp som faktiskt dras då man använder sig av de betallösningar de erbjuder online. Anledningen till inlägget var att jag undrade om det fanns något annat sätt bokföra ett sådant här misstag. Om det inte framgick helt klart till alla. Även om några kronor är "skitsamma" så vill jag ha en korrekt bokförning med korrekta verifikationer. B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, fick inte någon hjälp av Surftown att lösa detta. De tyckte att några kronor inte var något att bråka om. Lustigt, trodde företag enligt lag var skyldiga att ställa korrekta fakturor/kvitton till sin kund, hur små belopp det än må handla om?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|