FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fördelar postbox:
Man slipper byta adress om man flyttar företagets verksamhet till egen/större lokal. Man får posten redan halv 8 på morgonen. Hemma får jag min post efter lunch. Posten är lite säkrare förvarad, ligger inte på en postcykel eller ev brevlåda. Vid semester är posten fortfarande tryggt förvarad. Dock bara upp till 30 dagar, sedan blir posten sura. Nackdelar postbox: Man måste asa sig dit för att hämta posten. (Man kan dock beställa utkörning) Det kostar pengar - trots att det är mindre jobb för posten! Personligen tycker jag inte det är något negativt eller oseriöst att ett företag har en boxadress. Det är så pass vanligt, så det är inget jag hänger upp mig på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I Vallentuna har de dock försämrat servicen. Dels har de flyttat till vad som nu är "fel" sida av järnvägen, men istället för att öppna 07 öppnar de 08. Tidigare hade de också öppet på lördagar, men nu är det stängt. Tror de stänger 18 istället för 19 också.
En annan fördel med postbox är att värdefulla brev inte stjäls av grannarnas ungar eller liknande som kan vittja en vanlig brevlåda. Att sedan posten är slarviga och ofta delar ut fel är en annan femma.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Banned
|
Skaffa en box adress och sen skriv besöksadress under.
(Om du nu har en fysisk butik). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag uppgerhemaddress då jag jar lagret och en liten butik hemma.
Jag funderade länge på Post box plus besöksaddress. Jag skulle tycka det känns oseriöst med postbox enbart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag tror att allt beror på hur etablerad man är i internetvärlden. Om man är nystartad och inte precis känd företag då är minsta tecken av ovanlighet anses vara negativt av kunder. Jag har bedrivit en internetbutik nu över 4 år och har fått förtroende från kunder. Jag måste medge att det har varit mycket tufft att vinna kunders förtroende. Jag förstår dock deras känslor för att jag personligen är mycket försiktig om en butik som ser nystartad ut. Och ja, postbox är negativ om allt annat är lite tveksamt. Jag har också hemmakontor och ha adressen på hemsidan men har aldrig haft problem. Jag är bara försiktig med lagret så att det är bra skyddat mot inbrott. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Box är negativt när det är hos Mail Boxes Etc (mailboxes.se) eftersom det är anonymt och är synonymt med skumma affärer. Jag håller mig borta företag som har box där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Diskussionen handlade väl i övrigt om den postboxtjänst som Kungliga Postverket säljer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||