FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det bör ju ligga i Kreditors intresse att inte låta kunden handla mot faktura om kunden inte betalar.
Det sägs ju att biluthyrningsföretagen har ett sådant här samarbete... är det ingen som har koll på hur det går till och hur juridiken har lösts där?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du vill TJÄNA pengar inte förlora dem, det betyder att du inte ska ägna din energi åt sådana kunder som kostar mer än de smakar, glöm och gå vidare. Du kan dock skicka en faktura på dina havda kostnader och det arbete du lagt ned. Om du inte får ett bestridande inom 30 dagar så skickar du en påminnelse och därefter går det till kronolle direkt. men sitt inte och var förbannad. Glöm elndet och ta alltid förskottsbetalning för specialbeställningar i fortsättningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Besvärliga kunder kostar pengar. Läste precis följande i ett bra nyhetsbrev:
You know how they say "the customer is always right?" I say BULLSHIT. That's for suckers who want to be pushed around. The customer is almost never right. So stick that in your pipe and smoke it. It's the truth. Get it? Got it. Use it. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har lovat mig själv att den dag jag går i pension ska jag skriva en bok om hur mycket tokigt en del kunder ställer till med och hur makalöst oförskämda en del kan vara.
Oftast orkar man ju "bara inte bry sig" men ibland sätter de även mitt annars eviga tålamod i spinn:-) Skulle ge min högra arm för att få bete mig lika illa tillbaka men någonstans tar ju det sunda förnuftet över. Burf´s lista används aktivt av de jag känner i branschen o fungerar. Det borde kunna gå att göra ngn slags förteckning över kunden man helst "slipper". Hur går vi vidare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
lägg listan på en server i något skumt och laglöst land/stat. typ: Ryssland eller texas
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
har ingen betydelse var servern står. om tjänsten (listan) skapas och används i sverige så gäller svensk lag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
"använd i smyg, skrev jag " använd proxy eller tor
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det känns ju som att det borde vara enkelt att ordna en strullista som DI kan godkänna genom att använda envägshashar av personinformationen. DI borde ju definitivt godkänna ett system där det är omöjligt att använda information i listan för att identifiera strulkunder, men där man som e-handlare som fått kundinfo kan hasha ihop datan, skicka till ett slutet system och få en flagga tillbaka.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|