FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag håller med... Ta bort inkasso för en kund som begått ett ärligt misstag och erkänner det, det är en sak, men en grinig kund som den där kan gott ha inkassokostnad och alltihop.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp det är löningsångest hos fler kunder det märker jag också.
Jag förstår er totalt och egentligen håller med, men ibland så orkar man bara inte, och i dag är en orken slut dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Konsumentverket är visserligen till för konsumenterna, men det är jäkligt praktiskt att ha dem som företagare också. Annars så har vi så klart ARN till hjälp också, men där har jag aldrig haft något ärende ännu. Summa summarum. Låt KO eller ARN tillrättavisa puckon, så slipper du göra det själv. Gör det till någon annans problem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack Gustav, det är en smart idé. Ska utnyttja den vid nästa tillfälle.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Visst är det tråkigt hur en liten klick kunder kan skapa så mkt frustration på en dag. En god vän, som är e-handlare och även har fysisk butik sa ett par kloka ord en gång när jag var duktigt frustrerad.
"Glöm inte, bland alla kunder du har, så är hälften dummare än de andra." Hemskt sätt att se det på, men, logiken är ofrånkomlig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det kan vara värt inkassokostnaden att bli av med problemet också. "Betala innan fredag så stryker vi inkassokostnaden." Sen får du svartlista kunden så de aldrig kan handla mot faktura igen.
Går det inte att göra något sådant genom Kreditor? Förresten, kan du inte hänvisa dit, eller hur ser avtalet ut?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Mitt förlag hade inte förhindrat att kunder strular. Men det hade förhindrat notoriskt struliga människor ifrån att handla mot faktura. Tyvärr så var intresset från Kreditors sida ganska svalt. Jag tror att det var juridiska svårigheter som omöjliggjorde min lösning. Jag tycker ändå att det borde vara lagligt så länge som systemet är slutet... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Hur är beställningen lagd, har du något underlag på att han/hon faktiskt har beställt produkten?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Funderar dock på att göra en egen flagga i min egen butik i stället. det borde vara helt lagligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vad sägs om att vi går ihop och bygger ett API för att flagga kunder?
Behövs bara kolla de exakta juridiska premisserna och sedan ett sätt att lagra datan så att det inte strider mot PUL och Datainspektionen. Sedan kör man ett api där man kan göra förfrågningar på något finurligt sätt (som jag inte kommit på än). Jag är dock öppen för att lagra personuppgifterna i klartext också i ett sådant system ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|