FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Verkar som nunames slopat karantän i alla fall för 1 letter .nu.
Domänen gick ut sep 16 och gick att regga sep 18.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag förstår inte riktigt, hur lyder bakgrundshistorien?
Din domän som du har förlängt, förstår jag allt rätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Den gick ut 16 september, normalt låg nudomäner i karantän mellan 30 -> 60 dagar eller nåt. Under stor del av de dagarna kunde gamla ägaren förnya den.
Jag har inte förlängt domänen, jag har köpt den på nytt. 1 (2) dagar efter den gick ut beroende på hur man räknar. Vem som helst kunde köpt 24 timmar efter den deaktiverats från gamla ägaren med andra ord. Incept date: 2008-09-18 17:08:00
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Låter som du hade en j*vlar tur att ingen reggade den före dig. Chansen att vinna en miljon på lotto känndes nästan större än att du lyckas köpa den igen direkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men det är väl lite som att betala räkningar efter det datum dom ska vara mottagaren tillhanda, alla "vet" att en en dag eller 2 oftast inte är ett problem, men å andra sidan kan man ju inte gärna komma och klaga om man får en påminnelseavgift, för man har ju de facto inte betalat i tid. Om det nu är en domän man vill ha kvar, varför ens låta det gå så långt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Det låter onekligen som att något håller på att hända hos Nunames - kanske en förändring av denna hantering!? eller så är det speciella regler (manuella) som gäller för dessa typer av "dyrare" domäner (fåteckensdomäner) - som de kanske vill få ut marknaden så fort som möjligt igen för att få möjlighet att tjäna lite mer på. Jag kan ju säga att den inte ens flaggades som ledig för mig - så det måste ha gått undan. Köp en triss idag Thomas! @gummianka - nu pratar du snurrigt! Thomas har alltså låtit en domän förfalla - den har alltså gått ut - men ingen karantänsperiod har skett (vilket vanligtvis är 42 dagar för .nu-domäner) och han har sedan nyregistrerat den igen - var eller när menar du att en "påminnelseavgift" skulle vara applicerbar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag menade, egentligen mer generellt utan någon absolut koppling till aktuellt fall, att det finns massor med exempel på trådar där användare/medlemmar låter domäner förfalla, eller gå in i en "grace period" (tror jag det heter) och sen förfäras över kostnader kopplade till detta, eller att man kanske till och med låtit det gå så långt att man förlorat domänen. Med dom små summor vi talar om, varför inte bara förnya domänen i tid ? Glömmer man....visst...that´s life....
Jag hittar t.ex. inget i .NU villkor om "karantän", men där har du bättre koll, men "vanligtvis" funkar ju inte att komma dragandes med ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag hade köpt den i andra hand men inte gjort nåt "riktigt" ägarbyte. Bara bytt admin mailadress vill säga. När jag nu kunde regga den igen på vårt bolag ansåg jag det vara värt 5000 iaf ett år till.
![]() |
Svara |
|
|