Citat:
Originally posted by Lars-Göran Forsberg@Sep 22 2008, 15:33
När det gäller överlåtelser där den nya ägaren inte har blivit fakturerad så stämmer det att om fakturan redan har skickats ut och det alltså är mindre än 60 dagar innan domännamnet löper ut så skickas ingen ny faktura ut per automatik utan domännamnet bör då betalas via den existerande fakturan. Det går dock att be om att få fakturan utskickad till den nya ägaren. Detta sker då med kort betalningsvillkor för att säkra att vi mottager betalningen i tid för förnyelsen.
|
Det gick inte att betala den utsprungliga fakturan, eftersom den innehöll flera domäner. Jag var därför i kontakt med Loopias support, och blev lovad att det skulle komma nya fakturor rörande domänerna.
Det fick jag dock inte, och båda avregistrerades eftersom vi inte ansåg det värt att betala 1250 spänn när, enligt oss, vår leverantör gjort fel.
Det har förekommit en del kommunikation i ärendet med Loopia, men det är gammalt nu. Jag kan bara hoppas att ni har förbättrat er information.
Sen vill jag fortfarande efterlysa en funktion att enkelt se att ni mottagit/registrerat betalning för domäner, speciellt eftersom man inte kan se .se domäner hos IIS. Nu kommer det ju snart att förändras, men ändå.