FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som topic säger, anledning till att jag undrar är för varje gång man ska installera om Vista så e det ett hel**** att installera om Microsoft Outlook 2007 då man har en hel del email accounts samt en drös med regler.
Så jag undrar, vad använder ni egentligen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Thunderbird.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mac Mail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Thunderbird och Google Apps for Domains
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör numera bara Google Apps for domains för mina domäner. Webmailen är minst lika bra som en installerad klient men man kommer alltid åt sina mail och sina dokument oavsett vilken burk man sitter på och vilka brandväggar som är ivägen.
På den gamla goda tiden körde jag en mailklient som hette PMMail, den var grymt trevlig och när man blåste om sin burk så var det bara att flytta in katalogen med programmet i och köra. Allt var kvar, inställningar, mail, konton osv.. Edit: PMMail verkar fortfarande finnas, både för Windows och OS/2. Men chansen är rätt stor att det känns lite utdaterat.. :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mozilla Thunderbird..
Rock solid samt mindre risk för virus än Microsofts bloat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Thunderbird ser ju lovande ut, hur pass enkelt är det när man installerar om datorn o sådant? såg att där fanns en import funktion så man kan importera emails från outlook iallafall.
Hur fungerar Google Apps egentligen? vidarbefodrar man emails till ett gmail konto vice versa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Google Apps for domains mail fungerar exakt som GMail, men för din domäns epost. Ingen forwarding av mail utan du pekar din domäns MX-pekare till deras mailservrar. Allt är som GMail förutom adressen som är din egen.
Som administratör av domänen kan du enkelt lägga till konton. Det är inte bara mail utan man kan även aktivera Google Documents, Calendar osv för dina konton. Bastjänsten är gratis men det finns även en premiumtjänst som kostar pengar. Då finns det SLA, kundtjänst att ringa till osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det finns ett mozilla backup program för Thunderbird som fungerar utmärkt när du behöver installera om datorn eller flytta mailkontot till någon annan dator.
Jag har för mig att det heter MozBackup. Googla, så hittar du säkert det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tipsar precis som Tidningsmetropolen om MozBackup.
Använder det själv och det fungerar sjukt bra. http://mozbackup.jasnapaka.com/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|