FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Ibland kan man känna att det går lite långsamt, fast det kanske går bra. Ofta blir man inspirerad av andras lycka, samt tips. Internet är ju så stort så vill alla kan tjäna pengar, om det nu är final trigger. Besökare är ju ett parallell grej. Saknar lite intressanta data. Tänkte bjuda på lite själv, för att stimulera fantasin. Unika besökare kommun.se Monday, September 1, 2008 (651) Tuesday, September 2, 2008 (611) Wednesday, September 3, 2008 (611) Thursday, September 4, 2008 (572) Friday, September 5, 2008 (519) Saturday, September 6, 2008 (327) Sunday, September 7, 2008 (398) Monday, September 8, 2008 (726) Tuesday, September 9, 2008 (707) Wednesday, September 10, 2008 (669) Thursday, September 11, 2008 (574) Friday, September 12, 2008 (462) Saturday, September 13, 2008 (269) Sunday, September 14, 2008 (356) Monday, September 15, 2008 (745) Tuesday, September 16, 2008 (687) Man kan notera bra dagar uppåt söndag, toppar på måndag till onsdag, sedan neråt mot lördag i unika besökare. 16,741 Visits 49,986 Pageviews 2.99 Pages/Visit 43.46% Bounce Rate 00:01:50 Avg. Time on Site 81.24% % New Visits Ska väl jobba på att få fler återkommande. Funderar på att fokusera vidare på vardagar, och inte bry mig om lördagar, tror det är klokt att göra det som är bra bättre. Eller tycker någon att man ska satsa på att höja helgen? Åsikter välkomnas då jag gärna hör era tankar. Har utelämnat inkomsterna tills vidare. / Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det framgår inte riktigt vad du vill med denna tråd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Att det vore trevligt att se andras data, i den mån någon vill dela med sig. Och att vi tillsammans kan hjälpa varandra genom att se varandras data. Med ditt citat, menar jag att varför oroa sig att lämna ut lite data oss amatörer emellan, då besökare lär räcka till oss alla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har mer annonser än innehåll
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, sant, håller just på lägger upp en grund. Och så länge grunden inte är klar, dvs vänstermeny samt toppmeny, med hyfsad grundinformation. Så är det väl ganska tunt, så jag förvånas av 19% återkommande. Allternativt 19% som gör missen att gå in igen
![]() Samtidigt är det klurigt att göra bra samarbeten innan siten duger. Så det blir ett pendlande av moment 22, till en nivå har nåtts. Jag lever som tur är mycket på sökordet i domännamnet.se Finns en hel del vinklar som kan riktas mot. Så jag tror jag måste ta ett steg/inkomst i taget. Hitta vissa nischer. Men inte spåra ut i irrelevanta teman. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Ett klassiskt tips är att det är alldeles för mkt google-annonser på siten. Det är oftast kontraproduktivt och siten får mer intryck av reklamsite med lite vettig text än tvärtom. Ta tex http://www.kommun.se/situation2____9670.html Dvs länken "Spara till pensionen", där det är tre rader google-annonser högst upp på sidan. Placera dessa lite smartare och ta tex en rad med annonser istället för tre. Less is more. :-) Mvh CJ hm, det var väl kanske inte feedback på siten du var ute efter i första hand men ändå...behöver göra ngt åt loggan också! :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vet inte riktigt var denna tråden leder men
Unique visitors 19 Sep, Fri 212284 20 Sep, Sat 260307 21 Sep, Sun 259698 22 Sep, Mon 205946 23 Sep, Tue 206164 24 Sep, Wed 203636 25 Sep, Thu 198716 26 Sep, Fri 211854 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo hej
Gällande det tre reklam raderna så stämmer det säkert som du säger. Dessa kom till då jag programmerade hundratals sidor i taget, så de var mer en lösning, än en bra lösning. Gällande loggan, så kan jag säkert hålla med dig. Men den var även snabb, samt med syfte att vara tråkig, konservativ, grå och standard,... typ från en vanlig kommu. Dvs inget särskillt. Därigenom skulle intrycket / illutionen bli bättre. Ni förstår säkert vilken illution ![]() PS. "Sista kontraktet", Palmefilen, har texten på slutet... "Det viktigaste är att upprätthålla illutionen utav demokrati." Så varför inte join the illution ![]() Intressant unik data där ovan, något att sträva efter... Någon som har tips om nischer att öka återkommande besökare.... antar svaret är "Content is king". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en community med 400-500 unika svenska besökare per dag tror jag enligt hackersskyddets Track users statistik. Enligt One.coms statistik är det hela 900 besökare. Konstigt med diskrepansen, men kanske botar mm höjer statistiken på One.com.
Tidigare har siten varit annonsfri, men nu får medlemmar ha banner gratis i 3 månader om de skrivit en bok eller för något idéellt de är engagerade i. Det har blivit väldigt uppskattat av dem. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|