FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan någon förklara vad detta beror på?
Någon gång då och då ser jag att under ungefär en veckas tid ökar den inkommande google-trafiken till min sajt tydligt, men efter den veckan dyker den plötsligt ännu tydligare ganska djupt i några dagar. Efter det går det upp en eller ett par dagar innan det dyker igen, och sedan verkar allt gå tillbaka till det normala igen. Jag har sett detta hända flera gånger det senaste året, men har inte en aning om varför. Så här ser det ut: http://www.teorier.com/bilder/googlegraf.gif (Grafen visar trafiken från google) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det du visar är ju statistik över besökarna, som baseras en hel del på dina besökare och inte så mycket på felaktiga mätningar (även om mätningarna aldrig är exakta och har sina begränsningar). Ex. så måste du ta med helger, soliga dagar, os etc. i dina beräkningar över besökarna. Sommaren är en över lag väldigt dålig period för oss då besökarna hellre gör andra saker än sitter vid datorn när solen skiner en dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, det grafen visar är hur många besökare jag fått via google (även om besöksgrafen har ungefär samma form), och perioden som visas är den senaste månaden.
Samma sak som jag beskrev ovan har även hänt flera gånger tidigare, ett par gånger i vintras/våras och en gång förra hösten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan det inte va när Google gör lite större uppdateringar som dina placeringar åker jojo?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Grafen blir meningslös eftersom du inte visar några siffror. Med få besökare så är det en helt normal svängning oavsett din placering i serpsen.
Annars så hoppar Googles serps ganska mycket nuförtiden. Den trafiken som du får från Google varierar naturligtvis beroende på din ranking. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Gustav: Antalet besökare som google levererar är mer än hundra men mindre än tusen per dag. Är då en dip på 2/3 under en vecka en normal svängning?
WebboT: Om det nu var en större uppdatering förra veckan så kan det möjligen vara svaret, men varför då denna ökning av trafiken som förekommit varje gång innan dipparna? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|