|
Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
Hej,
Nu behöver jag hjälp från WN i form av ett litet problem jag har. Jag håller på och utvecklar en webbplats som ska lista en speciell sorts verksamhet som finns i hela Sverige och sorteringen av dessa är självklart då väldigt viktig, då besökare snabbt vill se vilka lokala alternativ de har att välja på. Sorteringen görs i en mindre högermeny i en två kolumn design.
Jag har funderat och just nu bygger sorteringen på län. Väljer man ett specifikt län öppnas alla verksamheter i detta län men menyn expanderas också så att besökaren kan välja stad eller kommun i detta län. Ett undantag för detta är Stockholm, som jag har lagt som en eget "län" högst upp med egna underkategorier (City, Söderort, Norrort etc) på grund av min gissning är att det största antal träffar kommer att komma ifrån huvudstaden.
Det jag behöver hjälp med är att få reda på om detta är den bästa lösningen, eller om ni har några andra alternativ att tipsa om? Hur ska sorteringen av län fungera? Befolkningsmässigt? Länkar på webbplatser med liknande upplägg tas tacksamt emot.
|