Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google apps mail & sla

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-31, 11:29 #1
forngrens avatar
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
forngrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
Ni som använder google apps för mailen, hur ser ni på SLA:t? Jag tycker faktiskt att det verkar ganska ruttet, ersättningen är imo dålig och de nämner inte ens dataförlust. Är det värt att erbjuda sina kunder gmail-konton som standard och slippa allt bök med mailservrar?

http://www.google.com/a/help/intl/en/admins/sla.html

Citat:
GMAIL SERVICE LEVEL AGREEMENT

Gmail SLA. Google shall use all reasonable commercial efforts to ensure that the Gmail web interface is operating and available to Customers 99.9% of the time in any calendar month. In the event Customer experiences any of the service performance issues defined below due to Google’s failure to provide Services, Customer will be eligible to receive the Service Credits described below (the "Gmail SLA").

Definitions. The following definitions shall apply to the Gmail SLA.

* "Downtime" means, for a domain, if there is more than a five percent user error rate. Downtime is measured based on server side error rate.
* "Downtime Period" means, for a domain, if a period of ten consecutive minutes of Downtime. Intermittent Downtime for a period of less than ten minutes will not be counted towards any Downtime Periods.
* "Monthly Uptime Percentage" means total number of minutes in a calendar month minus the number of minutes of Downtime suffered from all Downtime Periods in a calendar month, divided by the total number of minutes in a calendar month.
* "Scheduled Downtime" means those times where Google notifies Customers of periods of Downtime five days prior to the commencement of such Downtime. There will be no more than twelve hours of Scheduled Downtime per calendar year. Scheduled Downtime is not considered Downtime for purposes of this Gmail SLA, and will not be counted towards any Downtime Periods.
* "Service" means the Google Apps Premier Edition service provided by Google to You under the Google Apps Premier Edition Agreement.
* "Service Credit" means: (a) three days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is between 99.0% and 99.9%; or ( b ) seven days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is between 99.0% and 95.0 %; or ( c ) fifteen days of Service added to the end of Your term for the Service, at no charge to You, if the Monthly Uptime Percentage for any calendar month is less than 95.0%.

Customer Must Request Service Credit. In order to receive any of the Service Credits described above, Customer must notify Google within thirty (30) days from the time Customer becomes eligible to receive a Service Credit. Failure to comply with this requirement will forfeit Customer’s right to receive a Service Credit.

Maximum Service Credit. The aggregate maximum number of Service Credits to be issued by Google to Customer for any and all Downtime Periods that occur in a single calendar month shall not exceed fifteen days of Service added to the end of Your term for the Service. Service Credits may not be exchanged for, or converted to, monetary compensation.

Gmail SLA Exclusions. The Gmail SLA does not apply to any service(s) that expressly exclude this Gmail SLA (as stated in the documentation for such services) and any performance issues: (i) caused by factors outside of Google’s reasonable control; (ii) that resulted from any actions or inactions of Customer or any third parties; or (iii) that resulted from Customer’s equipment and/or third party equipment (not within the primary control of Google). This Gmail SLA states Customer's sole and exclusive remedy for any failure by Google to provide the Service.
forngren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-31, 12:39 #2
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Öppna upp plånboken så får man ett bättre SLA avtal.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-31, 14:55 #3
forngrens avatar
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
forngrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
Citat:
Originally posted by Jonas@Aug 31 2008, 12:39
Öppna upp plånboken så får man ett bättre SLA avtal.
Vad jag får det till så är det samma sla för premier och vanliga, http://www.google.com/a/help/intl/sv...ier_terms.html
forngren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-31, 17:50 #4
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
http://www.google.com/a/help/intl/sv/admin...s/editions.html
http://www.google.com/a/help/intl/sv/admin...mier_terms.html

- 99,9 % driftsäkerhet för e-post garanteras**


** Garantin om 99,9 % driftsäkerhet för Gmail erbjuds organisationer som använder Google Apps Premierutgåva, enligt beskrivningen i användarvillkoren för Google Apps Premierutgåva.

Så 99,9% drift gäller enbart folk som öppnar plånboken.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-31, 18:04 #5
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Förvänta dig inte att få 99.9% tillgänglighet på en gratistjänst.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-31, 19:50 #6
forngrens avatar
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
forngrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
Aah, okej...

Att öppna plånboken har jag inget problem med, men jag tycker att det är lite futtiga villkor ändå. Det jag framförallt stör mig på är den taskiga ersättningen (ingen alls vid dataförlust?), ponera att loopia hade haft samma sla...
forngren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017