| FAQ | 
| Kalender | 
|  2008-08-31, 01:28 | #1 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Tjena Har satt upp ett forum med senaste vbulletin mjukvaran och min fråga är hur jag skapar en helt ny forumsdel. Får inte alls rätt på det?  Med forumsdel menar jag t.ex. "Allmänt", "Marknadsföring och kommers" o.s.v som det är på WN. Någon som har koll på detta? MVH Andreas | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-31, 13:40 | #2 | ||
| 
 | |||
| Klarade millennium-buggen | 

Ursäkta, men detta är en "RTFM"
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-31, 13:50 | #3 | |||
| 
 | ||||
| Bara ett inlägg till! | 

Läs dokumentationen: http://www.vbulletin.com/docs/html/ | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-09-02, 16:20 | #4 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Den har jag redan läst flertalet gånger. Men problemet är att när den nya "forumsdelen" är skapad så hamnar den inte i en egen del utan hamnar den hamnar under den första delen - Vilket inte ser bra ut då den inte ser ut som en fristående del. Men vet inte vad det beror på... | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-09-02, 17:12 | #5 | |||
| 
 | ||||
| Administratör | 

Det beror vad jag har förstått det som på temat. Jag fick bygga om temat för att det skulle funka i nya WN.

__________________ @Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-09-02, 17:16 | #6 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Ja precis så.. Men vad menar du med i "nya" WN? Som i den bilden. Två forumsdelar - Allmänt och Marknadsföring och kommers. Det är så jag vill ha det. Men jag använder vBulletin. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-09-02, 17:21 | #7 | |||
| 
 | ||||
| Administratör | 

Bilden är från nya WN, Thomas har släppt lite info om det. Nya WN bygger på vBulletin. Jag har byggt om orginaltemat i VB så att det skall passa WNs officiella tema (som råkar vara IPBs äldre orginaltema). Du får ändra på FORUMHOME i temaeditorn (om du inte laddar ner ett tema som redan stödjer detta...) 
				__________________ @Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. | |||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |