FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på er
Jag har en sida där jag använder en funktion mycket som laddar in nya css-filer i head-taggen. Sidan är baserad på ajax, så man byter sen mellan sidor utan att ladda om allt. Varje ny sida har sina css-klasser så varje gång man byter sida så tas alla stilar bort och de nya läggs till. Dessa css-klasser går även att redigera på sidorna. Problemet är att när man gått in och ändrat en css-klass och sidan laddas in igen så syns inte ändringen. Detta trots att jag tagit bort alla "gamla" klasser och satt in dom nya. Det är inte förens man laddar om hela sidan i webbläsaren som ändringarna syns. Tacksam för hjälp. Rickard |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sidan ligger väl cache'ad i din webbläsare? Att det fungerar efter du laddat om hela sidan betyder att du tvingar fram en uppdatering av cache'n, och därför får in de nya CSS-klasserna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror inte det är problemet. Jag har inställt att sidan inte ska cachas, men det fungerar ändå inte...
Finns det inget sätt att "resan" css-minnet eftersom det känns som det är någonstans där problemet ligger? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Orkar inte förklara...
http://www.jasongraphix.com/archive/...ss_cachebuster |
||