FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns ganska många, jag har själv nyss vart med och startat upp en verksamhet så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men i samtliga fall jag varit med om har det aldrig krävts att allt ska vara helt färdigt, komplett, utvecklat och klart. Snarare tvärt om. Kunderna vill vara med och påverka. Än en gång, sitter man i en källare på en högskola och tar fram något och väntar tills allt är klart och färdigforskat och färdigbyggt så riskerar man dels upptäcka att andra redan sprungit förbi, dels upptäcka att potentiella kunder inte alls vill ha det man forskat fram. Än värre är det om man dessutom lever på en massa bidrag och anslag. Då är man dessutom lite halvmätt och tar det inte på lika stort ansvar som om man somnat hungrig på kvällarna. Och det blir mer forskning och utveckling för anslagens skull och absolut inte för vad potentiella kunder vill ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När man talar om att skydda något via patent så får man inte glömma att skyddet inte uppstår i och med patentet.
Det krävs långt mer än 1 miljon kronor för ett effektivt patent. Vad jag menar är att först ska du betala kanske 1 miljon kronor för att få ditt patentskydd. Sedan ska du bevaka att ingen gör intrång i ditt patent och stämma de som gör det. Detta är något som kan kosta dig precis hur mycket som helst. Patent, det kan man bemöda sig med om det man ska skydda har ett kommersiellt värde av minst 100 miljoner kronor. Under det värdet tycker jag inte det är lönt att hålla på med ett patent. Är det som ska skyddas av lägre kommersiellt värde hinner du förmodligen uppnå dess produktlivscykel innan konkurrenterna har sprungit ikapp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||