Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

en-krona.se, seriösa?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-21, 22:13 #11
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Originally posted by ztream@Aug 21 2008, 21:21
De lär snarare ge 50% av sin type-in-trafik till sin konkurrent. Typiskt smart marknadsföring genomförd av retards.
Haha, jo. Känns inte så genomtänkt.

Välkommen hem till Sverige föresten ztream!
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-24, 11:50 #12
Claysson Claysson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Claysson Claysson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Lite mer information om vilka vinster öresauktionerna gör.
http://www.metro.se/se/article/2008/...8-48/index.xml

Artikelen bjuder även på ett roligt och motsägande citat:
Citat:
Pontus Appel står bakom sajten en-krona.se. Han säger att användarna är medvetna om att de inte kan garanteras något köp även om de köper flest bud.
- Det är samma sak som att köpa ett par trisslotter. Men jag vill inte jämföra det med ett lotteri, för det är det inte, säger han.
Claysson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-05, 13:10 #13
pontusappel pontusappel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
pontusappel pontusappel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Hej Alla,

Efter ha blivit kallad retard, blivit felciterad och läst ett par undringar tänkte jag att det var dags för mitt första inlägg i tråden.

Jag börjar från slutet. Citatet i Metro är helt klart underhållande, kvalificerar sig nästan till avigsidan. Frågan gällde om användare lägger mycket pengar på en-krona.se, varpå jag svarade att vissa lägger pengar på trisslotter och andra väljer detta, men att jag inte ville jämföra det med lotteri för det är det inte. Fröken Odeh på Metro verkar dock mest intresserad av lite sensationsjounalistik än korrekta citat. Även hennes "vinstberäkningar" är ju lite konstiga eftersom hon inte verkar hört talas om omkostnader. Det om detta...

Till fredrik-s, ztream med flera: Med lite snabb research kan man säkert hitta att en-krona lanserades innan enkrona. Om nu någon borde kallas för retard, så tror jag inte att det är vi.

För att sedan komma till den första frågeställningen så är det förstås lite problematiskt. Det är helt rätt att de enda som kan veta att allt går 100% rätt till är jag och min kollega. Vi vet att det är så, och skulle väldigt gärna förmedla den kunskapen. Vi lägger förstås inte ut vår databas till allmänheten, men om någon känner till ett bra sätt att för tex en tredje part gå igenom och intyga vårt system så är vi öppna för förslag. Det kan till och med vara värt ett par kronor.

Har panelen andra undringar så står vi gärna till tjänst.

Cheers,
Pontus,
en-krona.se
pontusappel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-06, 00:18 #14
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Reg.datum: Jan 2007
sådana här sidor är bara här för att lura folk på pengar, så länge det finns dumma svenskar finns dessa sidor hur länge som helst, dock gör dom inget fel dom följer lagen helt men hadde dom varit smarta så skulle dom låta en tredje part kolla hela sidan samt databasen och det skall dom göra utan att ägarna kan nå den så dom inte ändrar något.

sedan finns det många fler som är mer oseriös se bara på http://www.mrsvensson.se den finns i vad jag sett i dag 3st liknande sidor men bara med olika namn.

Sedan över till det lilla roliga är att det har stått "Tid kvar: Mindre än en minut!" i över 1 minut hur kan det komma sig?
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017