FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu är jag riktigt trött på PayPal. Tänkte kolla vad ni andra tycker?
Vi är ett företag som säljer tjänster på nätet och använder PP för bland annat kortbetalningar. PayPal har nyligen bett oss att verifiera vårt konto genom att scanna in en kopia på en id-handling. Något vi haft svårt att acceptera då vi är ett * EU företag (Vi är inte så intresserade av att skicka personuppgifter till USA) * Eftersom den som står som ansvarig för kontot inte är den juridiska personen (Borde lämpligen vara vårt företag?) så borde det inte ha nån betydelse * Öppnat man ett nytt företagskonto och väljer USA som land måste man dock INTE fylla i någon sådan info alls. * Vi har F-Skatt och är således momsregisterade, vilket lätt går att att söka i EU VAT databasen Ytterligare så ber paypal oss att fylla i HEMNUMMER - Fast vi fortfarande har ett business account. PayPal verkar också kunna hålla inne funds av vilken som helst anledning som dom tycker passar dom, och hur länge som dom också tycker passar dom, utan att bry sig om europeiska konsumenträttspraxis, konsumentverket etc. Är på väg att skriva ett brev till PayPal och undrar om någon vill vara med på ett hörn. Vi har ingen enorm volym (6 siffrigt) men är vi ett par svenska företag som inte gillar PayPals villkor och går ihop i skafrågan kanske dom lyssnar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bra iniativ!
beror på hur skrivningen blir men jag kan tänka mig att fundera på detta... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick samma förfrågan ... Men efter kontakt med deras kundtjänst då vi inte fick ett ärende nummer som vi kunde referera till när vi skulle skicka in dokumenten så struntade vi i det. Jag har bett dem återkomma om dem åter vill ha alla dokument fast då denna gång med ett giltigt ärende nummer. Inget har hänt på 2 månader.
Precis som Conny skrev. Beror på hur brevet kommer se ut så kan jag också tänka mig vara med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
*räcker upp handen*
Finns mer man kan lägga till, t ex svensk översättning i betalsidan, för de som inte är så haj på engelska. Mailade detta till dem och de svarade kort och gott att de inte har detta i planeringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag räcker också upp handen! Tycker det är konstigt att inte Sverige är prioriterat. De har Engelska, Franska, Spanska och nåt annat språk som inte Firefox kan läsa..
En annan sak som jag drar mig för att behöva göra en gång till eftersom de tar en avgift varje gång. I min "Att göra lista" står det fortfarande: Confirm my debit or credit card - Enter the 4-digit PayPal code from your card statement to get Verified and lift your limits. Jag fick inget mail tillbaka när jag reggade mitt kreditkort så jag kan inte fylla i nåt 4-digit PayPal code och varje gång jag ska hämta verifierings siffrorna så tar de en avgift (15.00 SEK) som enligt dom kommer att återföras till kreditkortet efteråt. Dom lär ju tjäna en hel på detta.. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Just att de håller på o bitchar om id-handlingar o sånt beror tydligen på någon eu-anti-pengatvätt-lag (hävdar de iallafall). I USA verkar det inte vara lika noga med info, förmodligen för att IRS har bättre insyn i PayPal än vad utländska skatteverken har.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
mpfn: Om jag inte minns helt fel så kommer den 4-siffriga koden att synas på ditt kontoutdrag som du får från din bank. Det var länge sen jag gjorde detta, men har för mig att det var så. Kolla!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Av egen erfarenhet kan jag dela med mig att det är totalt poänglöst att argumentera med paypal. Ungefär lika givande som att försöka föra en diskussion med Google.
Bestäm dig istället för om du vill fortsätta använda paypal. Vill du det så gör som de vill, det är en engångsgrej att behöva verifiera sitt konto. Om du inte tycker det är värt det så lägg ner och gör något bättre av din tid. Paypal skiter med största sannolikhet rätt hårt i sverige och antagligen hela norden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tanken är god och jag kan tänka mig att vara med, dock är jag övertygad om att grazzy har helt rätt tyvärr...
Hade inga egentliga problem med verifieringshanteringen förutom att dom var otydliga med om man skulle faxa och/eller maila in skannade uppgifter. Hemnummer behövde vi aldrig ange. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||