FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Enligt www.valuta.se är 40 pund, 473:- SEK. Var kan man få en server med 1GB ram, RAID6 och 300GB transfer för det? Troligen är VPS:en mer redundant än en enkel supermicroserver också... Om man vill ha colocation så måste man liksom köpa in en server också... Den är tyvärr inte gratis (om man inte "hittar" utrustning). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tycker personligen att svensk hosting över lag är av ganska låg kvalitet. Framförallt vad gäller support och kundbemötande rent generellt. Kör just nu 4 servrar på the planet och jag är supernöjd. Tyvärr har dom inte VPS. Ett riktigt lågbudgetalternativ (18 dollar/månad för en win2003 vps) vad gäller VPS är vpsland i USA. Det är stabilt, har bra upptid och support men jag misstänker att servrarna kan vara en aning översålda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
|
||||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En begagnad server idag med 1GB ram behöver inte kosta alls mycket, en hyrd server kan du med få med 1GB ram med för bra pris. Så räknar man att du ska ha ditt konto kanske minst ett år så har det blivit billigare med annat än VPS. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||
|
|||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det går inte ens att få tag i en begagnad server med den specen och få det för samma pris som VPS:en. Visa mig en begagnad server (eller ny) med raid-kort till ett sådant pris. Med VPS:en slipper dessutom fundera på om den begagande server går sönder eller inte och om det får att få tag på delar. Det är VPS-leverantören som fixar hårdvaran. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har kört med Clustered.net nu i 2 månader och tycker att de fungerar hur bra som helst! priset ligger på 35 pund nu i månad för samma spec fast med 500gb bandbredd och cpanel.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|