FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Personligen blir jag lite trött på folk inte tar sig tid (eller inte bryr sig?) att kolla upp (och följa) de regler som finns på ett forum.
Kod:
§2 - Allmänt om postning [snipp] - Sätt en så välbeskrivande ämnesrubik som möjligt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att säga "googla det för fan" hela tiden tycker jag personligen tar död på forum, MEN däremot så bör man använda sökfunktionen i forumet, eftersom att frågan garanterat har tagits upp åtskilliga gånger. D.vs det finns redan relevanta trådar med massor av svar till den frågan som är ställd.
Praxis: Sök Värdera Ställ en fråga ifall det inte är relevanta svar i sökningen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
exempelvis där personen i fråga helt klart inte har "googlat det". Jag tror snarare att det är s.k. "o-Googlade frågor" (eller vad man nu ska kalla det) som tar död på seriösa forum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
även utanför forum så hittar man folk som inte verkar känna till vad google är
har fått frågor i stil med "Har du nåt tips på bra bokföringsprogram" (ingen spec på storlek på företag mm) Jag: Spcs/Visma? "nää för dyrt" Jag Googla då och se om du hittar nåt 2 dagar senare: "känner du till nåt bra faktureringsprogram" Jag: Frågade du inte typ samma sak häromdagen? "Nä då frågade jag om bokföring" Jag: och vad svarade jag då Doh dessutom fattade vedebörande inte piken med länken till JFGI |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|