Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PSD Design till salu!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-16, 00:19 #11
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by jayzee@Aug 15 2008, 16:09
Heh! Kan själv skapa något bättre på 10min i photoshop, no offence.
Taskigt nog så bumpar jag tråden hehe.. Såg dom senaste designerna som är till salu, jag kan bara hålla med t.ex jayzee.

Kan ni inte ha nån självbeveralsedrift åtminstone så att ni skäms över dom 10 minuters design ni vill sälja ?

Nu menar jag alla dom senaste ämnena där dom vill sälja en design, jag valde att fortsätta i den här tråden för att inte dissa bara en av dom så det var inte bara riktat åt pontepontan utan alla andra senaste försöken till försäljning av design.

Det bara för att slippa få inlägget raderat förhoppningsvis Men det är fortfarande så att jag vill att ni som försker sälja en design att ni lägger ner lite mer till på det och inte tror att en för oss andra ett 10 minuteurs jobb skulle vara värt nåt

Vill ni sälja en design på WN så ska ni också veta att dom flesta här inne har minst grundläggande webbdesignkunskaper som står över en fjortis kunskaper, så dom kommer inte att köpa en sån design utan då måste designen vara lite bättre.

Ända anledningen till att någon här inne köper en design är för att dom ska tjäna lite tid och inte för att dom inte skulle ha kunskaperna att skapa en enkel design själva, så glöm alla fjortisdesignerna och kom med någåt nyskapade så kan det finnas någon som är intresserad, annars anlitar dom ju en riktig webbdesigner om dom vill ha en design som är mer än en enkel design som är snodd på nätet.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 11:58 #12
pixelroom pixelroom är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
pixelroom pixelroom är inte uppkopplad
Medlem

Och vilka menar du med de senaste?

Varför skulle dem skämmas över dem!? om dem gjorde det skulle dem ju varken sälja eller visa upp dem!?

Och vilka är snodda på nätet?
Tycker det är fel att anklaga någon som har gjort en design att det tar 10 min att göra en liknande och att den e snodd.

Istället för att klaga gör en själv. Dessa trådar är till för köp och sälj, inte för att klanka ner på alla. Om du inte är intresserad skriv inte i tråden om du inte är intresserad av att köpa!

Och jag tänker inte yttra mig om dina designer.
pixelroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-17, 16:42 #13
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Förstår inte hur ni kan klaga på designer som ligger ute till försäljning då de riktigt snygga ändå inte får några bud. Klart man tröttnar på att lägga ut här då och då syns ju de mindre snygga tydligare.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-17, 18:27 #14
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Originally posted by kalasboll@Aug 17 2008, 15:42
Förstår inte hur ni kan klaga på designer som ligger ute till försäljning då de riktigt snygga ändå inte får några bud. Klart man tröttnar på att lägga ut här då och då syns ju de mindre snygga tydligare.
Kan ju faktiskt vara så att majoritet av designerna är "mindre snygga" (förskräckligt fula)?
Dom designer jag sett här på forumet som har varit SNYGGA har blivit sålda direkt.

Majoritet av designerna som säljs här har blivit i nivå med denna, dvs:
* Bilderna som används i designen är direkt snattade ifrån google. (Numera använder folk inte ens nån sida med GPL licens eller liknande, utan snor DIREKT ifrån andra designer!?)
* Designerna innehåller för det mesta standardfonter som man dessutom inte ens brukar använda till webbplatser, läs: TIMES NEW ROMAN.
* Designerna är ALLTID okodade, dvs. endast PSD.
Detta medför att det faktiskt inte är så mycket design över "designen",
utan "designen" består numera av en snodd bild, samt en Lorem ipsum-text med en font som gör det hela se förskräckligt ut.
* En sak jag även noterat är att 97% av alla designer verkar vara överdimensionerade?
Nästan ingen av designerna verkar vara skalenligt, och knapparna till meny eller liknande ser GIGANTISKA ut.
* Priset på designerna är alltid låg, vilket iof är rätt bra. Men tyvär verkar detta dra med sig dom designerna som faktist ÄR värda pengar.
"Overall" så sjunker priset på designtjänster, synd!

Marknaden för designtjänster finns absolut kvar, men nivån på designerna tillgängliga har sjunkit.
Detta drar drar ner proffsen och får WN se ut som en leksida, likt aspsidan.

Jag tänker inte sätta mig och kommentera din design, det är onödigt.
Men kort sagt, jag anser att köp & säljdelen av forumet behöver HÅRDARE moderatorer och hårdare kontroller.
.. Jag ställer frivilligt upp på detta, absolut. Jag har varit medlem här sedan början av -05 och har sett väldigt mycket i mina dar.

// Jim "Jine"
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-17, 18:56 #15
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by Jine@Aug 17 2008, 18:27
Men kort sagt, jag anser att köp *säljdelen av forumet behöver HÅRDARE moderatorer och hårdare kontroller.
Jag röstar för... bra förslag!
(Kan dock vara svårt att moderera sånt här, - vart är minimum gränsen i "snygghet"..)
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-17, 19:05 #16
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Jine@Aug 17 2008, 18:27

[text som verkligen bara rör de absolut värsta designerna här]
pixelroom lade t ex upp en hockeydesign som fick väldigt bra respons, dock ingen som ville buda på den. Kan har varit för att den var i PSD-format men att fixa det till XHTML & CSS är ju ingen konst att få fixat.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017