FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej allihop,
Jag fick ett mejl om att denna firma ville köpte reklamplats på en av våra sidor. Känns bara så konstigt, deras domän "Created: 2008-06-03" och får 9 träffar på google om man söker på domänen.... frågan är om firman är ny då kan man ju gå med eller om det bara är spam Tacksam för svar! Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Förskott?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom betalar 3 månader i förskott för en länk i texten på din sida.
Först för en månad och sen när dom ser att länken finns kvar betalar dom 3 månader i stöten. Jag har en länk från dom och har fått första betalningen. Dyker inte nästa upp är det ju enkelt att ta bort länken. Det är inga supersummor dom erbjuder, men dom accepterade mitt erbjudande som iofs bara var lite högre än deras bud. Sidan länken är på har inte mer än ett par besök om dagen och ingen pagerank så jag tyckte priset var ok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok tack så mycket för svaret, uppskattas!
kändes så skumt att dom var så "små" liksom. Ska mejla dom och se vad dom erbjuder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hos mig är ordet "poker" och länken går till en pokersite.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Idag fick jag ett mail utformat exakt likadant som det i första inlägget i tråden. Luktar spam lång väg. Är detta verkligen seriöst? Dom kontaktar mej angående en domän som har typ 20 - 30 unika besökare om dagen, borde knappast vara en annonsörs förstahandsval, eller? <_<
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lite egna tankar här... kanske är det inte direkt trafik de är ute efter, utan de vill ha länkar från sajter som rankar högt hos Google, för att själva också rankas högre? Mitt låga besökarantal till trots så har jag ändå en schyst placering hos Google (när man söker på rätt ord dvs). Kanske bör jag höra vad de har att erbjuda trots allt. Det som skrämmer mig lite är att mailet är utformat exakt likadant som det Obiitech fick här i tråden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Drew har ju redan besvarat frågan om det är spam eller en seriös förfrågan. Vill de ha textlänkar från webbsidor med få besökare så bör det vara seo-relaterat. Jag kan tänka mig att de mailar sidor som normalt inte säljer länkar. De betalar förmodligen för den lilla Trust som era webbsidor har i Google.
Poker, mm får normalt inte köpa AdWords, så spelföretagen tar till alla möjliga metoder för att köpa länkar och därigenom förbättra sin ranking i de organiska träffarna. De är normalt inte särskilt kräsna heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gustav: Som jag trodde då, tack för svaret.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|