FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Stött på ett litet problem, har gjort om en filmsnutt från DVD till Flash, största jobbet fixade Adobe Flash åt mig, genererade html filen etc.
Problemet är att filmen inte funkar på nätet, men lokalt i min burk så går det klockrent. www.k u b.se/film/gras_till_ost.html Tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ser ingen embed i källkoden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Din swf fil är helt klart korrupt, jag sparade ner den lokalt och den var på ca 36 k! (extremt kort film..)
Samt att den inte gick att spela i Flash Player. Pröva att exportera flash filen separat från HTML och använd sedan SWFObject för att visa flashen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Exporterade från Adobe Flash till test_1.swf (under samma mapp som det andra) 35 k stor, ser filmen i flash player men inte på nätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
.flv hittar jag inte något, det som ligger på servern är:
gras_till_ost.html gras_till_ost.swf gras_till_ost.fla AC_RunActiveContent.js ClearOverPlaySeekMute.swf som Adobe Flash har genererat åt mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, jag som missat att det mycket riktigt även va en .flv fil, missade den när jag flyttat runt filerna.
Så nu verkar det som om filmen vill börja ladda, men inget händer. Gick inte att skicka upp .flv filen till den adress jag angett innan, fel på filen säger Cute FTP, man om någon har tid och lust och kika på hur det ser ut nu så byt ut k u b.se till k u b i t .se .flv filen är ca 11mb, är det för stort tro? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
k u b.se/film/gras_till_ost.html funkar för mig...
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
på k u b i t.se/film/gras_till_ost.html finns hela filmen men där får jag bara upp play knappen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|