Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella Affiliator-tråden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-08, 12:38 #251
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Medlem
glennjs avatar

Detta damp ner i min brevlåda sent igår eftermiddag.
Någon annan som fått ett liknande mail?
Citat:

Hi Glenn,

We are currently in the process of changing the payment models for many advertiser programs on Affiliator.

As you were informed when you started your program, eventually all advertisers who entered the network without cost would be required to pay our standard annual support fees for the service, currently the fees stands at 15000SEK annually.

Please let me know by the end of the week if you would like to continue with the service, in which case you will be invoiced for a 12 month period beginning 18th August.

If so I will work with you to restructure and re-launch the campaign on Affiliator to improve performance of the program. Alternatively if you would not like to continue I will remove the program from the system and inform affiliates of the program closure.

Thanks Glenn, looking forward to your feedback.

Med vänlig hälsning

Michael Bristow
Publisher Manager

Med tanke på att jag inte kunnat logga in på mitt konto på ca 6 månader, trots en 2-3 mail till supporten utan svar hoppar jag nog av affiliator nu...

Edit: Oups, postade galet, kan ngn moderator flytta in denna tråd i affiliator tråden.. Sorry..
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-08, 12:59 #252
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Hej,

Prata med Mike så hjälper han dig.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-08, 13:30 #253
glennjs avatar
Medlem

Medlem
glennjs avatar

Hej Jimmie,

Jag har mailet Mike, inom de 36 timmarna jag fick på mig och bett honom avsluta vårt konto, så just det hoppas jag är ur världen.

Men här på WN vill höra om andra har fått samma brev?
Eller försöker man kanske göra sig av med vissa utvalda annonsörer?

I mitt tycke är avgiften 15tkr på tok för hög, vägt mot mina erfarenheter av support och vad nätverket levererar.
Oläst 2008-08-08, 15:57 #254
jimmies avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
jimmies avatar

Hej Glenn,

”Men här på WN vill höra om andra har fått samma brev?
Eller försöker man kanske göra sig av med vissa utvalda annonsörer?”

Mike är ansvarig för att utvärdera alla program och för program som inte är lönsamma för oss eller för annonsören så krävs det åtgärder och för oss så innebär det kostnader som vi måste ha täckning för. Vi har sedan januari 2007 tagit ut en fast ersättning för att få tillgång till tjänsten, det finns dock en del annonsörer som inte har haft denna avgift knuten till sin tjänst då deras avtal skrevs före denna period, i dessa fall är alternativet att antingen betala en fast ersättning och genomföra åtgärder för att öka konverteringarna eller att avsluta det. Detta valet är givetvis helt upp till annonsören.

Jag kan inte diskutera en kund mer i detalj på ett öppet forum, jag föreslår att du ringer Mike och pratar med honom om du har några ytterligare frågor gällande ditt ärende. Jag tror dock att en del av förvirring kommer av att du har två annonsörskonton hos Affiliator varav Mike’s kontakt gällde det ena programmet du driver via oss. Som jag förstod det skickade han tidigare idag under morgonen ett klargörande till dig.

Detta steg är ett av många som kommer att genomföras för att öka kvaliteten hos Affiliator. Nya och tydligare rutiner ska öka transparensen och kvaliteten av vår tjänst vilket kommer att gynna alla parter i slutändan.

Med vänlig hälsning Jimmie
Oläst 2008-08-08, 18:09 #255
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Mycket flitig postare

glennj, Affiliator har idag kört dålig stil mot oss också. Vi kan erbjuda dig stora siter att annonsera på [utanför affiliator]. Vi ser hemskt gärna att du kontaktar mig så talar vi mer!
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-08, 18:50 #256
jimmies avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
jimmies avatar

Expression, i ditt ärende finns det absolut inga frågetecken. Jag har pratat med Michael och han hade förklarat för dig både via telefon och mail.

Utdrag ur vårt användaravtal

Citat:

"Trafik som affiliate genererar får ej skapas genom otillbörliga metoder såsom automatiskt öppnade fönster och länkar, spindlar, robotar. Den trafik som genereras måste ske genom en aktiv handling av besökaren och denne måste ha intentionen att klicka på en annons. Besökaren får inte manipuleras att klicka på en annons i tron om att den innehåller något annat. Att tvinga besökare att klicka på reklam är förbjudet. Att medvetet leda besökare genom reklam hämtad från Tjänsten utan att besökaren aktivt själva klickat sig vidare via reklamen är förbjudet. Att använda scripts, frames, program eller liknande för att generera falska klick på reklam är inte tillåtet. Det är vidare förbjudet att förmedla sig själv, själv klicka på reklam eller otillbörligt uppmana annan att klicka på reklam, eller att medvetet klicka på reklam för att öka sin provision. Om Affiliate leder trafik via webbplatser som Affiliate själv inte äger eller kontrollerar utgår ingen provision."
Vi har ett ansvar mot våra annonsörer att trafiken som dom betalar för ligger inom tjänstens riktlinjer. Direkt när detta upptäcktes uppmärksammade vi dig på detta.

MVH Jimmie
Oläst 2008-08-08, 19:28 #257
glennjs avatar
Medlem

Medlem
glennjs avatar

Jimmie,

Jag har kontakt med Mike och kommer fortsätta den vägen med det som rör vårt sammarbete. Men jag är fortfarande intresserad av att veta om andra blivit behandlade på samma sätt? Det måste vi väl kunna prata öppet om?

Det hade ju besparat många frågetecken om ni hade pratat klarspråk direkt?

Att ett av våra program (3 st har vi faktiskt) hos er inte är lönsamt, kanske går hand i hand med att vi inte kunnat logga in på över ett halvår för att "vårda" vårt konto?

Jag är inte direkt arg, bara nyfiken på hur andra annonsörer reagerat.
Oläst 2008-08-08, 19:56 #258
jimmies avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
jimmies avatar

Citat:
Originally posted by glennj@Aug 8 2008, 18:28
Jimmie,

Jag har kontakt med Mike och kommer fortsätta den vägen med det som rör vårt sammarbete. Men jag är fortfarande intresserad av att veta om andra blivit behandlade på samma sätt? Det måste vi väl kunna prata öppet om?

Det hade ju besparat många frågetecken om ni hade pratat klarspråk direkt?

Att ett av våra program (3 st har vi faktiskt) hos er inte är lönsamt, kanske går hand i hand med att vi inte kunnat logga in på över ett halvår för att "vårda" vårt konto?

Jag är inte direkt arg, bara nyfiken på hur andra annonsörer reagerat.
Inga problem Glenn, jag ville bara förklara bakgrunden till varför vi gör utvärderingen.

Jag vet inte exakt hur många program det gäller men det är inget större antal. Det är alltså inget massmail som går ut utan det görs en indviduell utvärdering av programmet och där det behövs så inleds det en dialog med annonsören kring ändringar av ersättningsstruktur.

Trevlig helg,

MVH Jimmie
Oläst 2008-08-08, 21:35 #259
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by jimmie@Aug 8 2008, 17:50
Expression, i ditt ärende finns det absolut inga frågetecken. Jag har pratat med Michael och han hade förklarat för dig både via telefon och mail.
Utdrag ur vårt användaravtal
Citat:

Trafik som affiliate genererar får ej skapas genom otillbörliga metoder såsom automatiskt öppnade fönster och länkar, spindlar, robotar. Den trafik som genereras måste ske genom en aktiv handling av besökaren och denne måste ha intentionen att klicka på en annons. Besökaren får inte manipuleras att klicka på en annons i tron om att den innehåller något annat. Att tvinga besökare att klicka på reklam är förbjudet. Att medvetet leda besökare genom reklam hämtad från Tjänsten utan att besökaren aktivt själva klickat sig vidare via reklamen är förbjudet. Att använda scripts, frames, program eller liknande för att generera falska klick på reklam är inte tillåtet. Det är vidare förbjudet att förmedla sig själv, själv klicka på reklam eller otillbörligt uppmana annan att klicka på reklam, eller att medvetet klicka på reklam för att öka sin provision. Om Affiliate leder trafik via webbplatser som Affiliate själv inte äger eller kontrollerar utgår ingen provision.
Vi har ett ansvar mot våra annonsörer att trafiken som dom betalar för ligger inom tjänstens riktlinjer. Direkt när detta upptäcktes uppmärksammade vi dig på detta.
MVH Jimmie
Inga problem Jimmie, men vi talar om det på måndag. Du har haft möjlighet att tala med oss tidigare. Du hade t.ex. kunnat ringa mig efter ditt möte, så hade vi kunnat tala på svenska? Inte alltid lätt att bara erbjudas engelsk support och inte kunna få prata med en ansvarig, när det behövs.
Oläst 2008-08-08, 22:04 #260
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Kan till intresserade säga att jag innehar en Rewardsite.
Detta visste du om redan igår jimmie, men sa inget. Lustigt att din kollega
sa att ni säger ifrån direkt när det är rewardsiter.

Kan acceptera regler, men inte något som inte konfroterar en direkt när
man ansöker om medlemskap hos er eller när man ringer, och du vet om det.
Även om vi snackade om annat, presenterade jag vad vi höll på med.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017