Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopias webmail

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-01, 16:11 #91
Kedi Kedi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Flitig postare

Återigen så krånglar Loopias webmail. Loopia suger verkligen nu.
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-01, 19:52 #92
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Ny uppdaterad status hos loopia.....

Citat:
Status, e-post x 2

Postat 2008-09-01 av Jimmie Eriksson · Inga kommentarer · Tillkännagivanden

Som vi tidigare berättat så har vi under 2008 planerat att uppgradera vårt e-postsystem till ett bättre system, vilket är en del av investeringsplanen för 2008. För att förbättra prestandan på vårt e-postsystem förbereddes en uppgradering och flytt av alla e-postkonton till ett nytt system. När den processen startade blev vi tvungna att genomföra den långsammare än planerat på grund av stora spam-mängder. Idag är både en ny antispam-lösning och en uppgraderad plattform på plats.

Dessvärre har processen tagit mycket längre tid än förväntat och därför har vi upplevt försenade e-postleveranser och perioder med minimal tillgång till framförallt vår webbmail. Idag måndag har vi haft ett högt, men normalt antal kunder som använt vårt e-postsystem som vanligt. Vi har idag också ringt upp flera av våra största, mest aktiva e-postkunder, som kan bekräfta att tjänsten idag fungerat bra.

Vi förstår dock att vi måste övervaka tjänsten extra noga framöver samt finjustera vissa bitar. Ni kan vara helt säkra på att vi inte ger oss förrän tjänsten återigen fungerar optimalt för våra användare, hela tiden. Vi ser mycket allvarligt på den här händelsen och vi genomför därför en full genomgång av alla interna rutiner samtidigt som vi ökar investeringarna på e-postplattform, infrastruktur och övervakning för att motsvarande situationer inte ska uppstå i framtiden.

Vi kommer att fokusera på att återuppbygga förtroendet hos våra användare genom att leverera bra, driftsäkra och prisvärda lösningar. Dessutom kommer vi under hösten att lansera en bättre driftinformationstjänst.

Vi kommer att erbjuda fler kompensationsalternativ till alla berörda kunder. Vi kommer också att erbjuda de kunder som vill att flytta sin e-post till Microsoft Exchange 2007, utan extra kostnad. Vi återkommer med mer information om detta inom kort.

Om du har frågor, vänligen kontakta vår supportavdelning på adressen [email protected].
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 14:15 #93
buran buran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
buran buran är inte uppkopplad
Medlem

japp,då var det dags igen.
Mina mail kommer med 2 timmars fördröjning.
Eller man kanske ska vara glad att det åtminstone fungerar.
buran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 15:16 #94
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

2 timmar fördröjning och upptill 24 timmars fördröjning kan vara normalt om Loopia kör med greylistning och den skickande emailservern är felkonfigurerad (vet inte dock om Loopia kör med greylistning ).
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 15:39 #95
kalle_sthlms avatar
kalle_sthlm kalle_sthlm är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
kalle_sthlm kalle_sthlm är inte uppkopplad
Nykomling
kalle_sthlms avatar

Reg.datum: May 2008
Haha... Loopia börjar bli riktigt komiska... Det här företaget kommer aldrig lyckas få en seriös stämpel igen. Konstigt att det kan gå så snabbt utför för något som var så stabilt..
kalle_sthlm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 16:31 #96
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Originally posted by kalle_sthlm@Sep 2 2008, 15:39
Haha... Loopia börjar bli riktigt komiska... Det här företaget kommer aldrig lyckas få en seriös stämpel igen. Konstigt att det kan gå så snabbt utför för något som var så stabilt..
Håller jag nog inte med om, om Loopia får ordning på sitt email system igen och om det kommer att fungera bra i fortsättningen kommer förtroendet att öka och tom. vara större än innan. Om email fungerar dåligt fortfarande om en vecka håller jag med om vad du säger. De flesta webbhotell får problem med något förr eller senare. Loopia är Webblands och EgetForums största leverantör på vissa specifika tjänster och vi har fortfarande stort förtroende för Loopia.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 16:50 #97
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Är det någon här som bestämt sig för att flytta från Loopia eller som rekommenderat sina klienter att byta?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 23:15 #98
Pewas avatar
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem
Pewas avatar

Reg.datum: Feb 2007
Verkar gå trögt för Loopia.. min mail fungerar iof om än väldigt segt, har inte fått svar på mailet till supporten heller som skickades för ett dygn sedan.
Pewa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 23:24 #99
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Jag skall flytta de mesta av mina kritiska siter. Ljuger om jag säger att det bara beror på epostproblemet men det var en avgörande faktor. Under året har jag haft oräkneligt många problem med Loopia så nu får det räcka, snålheten har definitivt bedragit visheten.

Men det känns väldigt nervöst ändå, jag vill inte ha många minuters nertid om jag flyttar och vem vet när registry@loopia får ändan ur vagnen. Det går ju inte ens att ringa till dem, bara maila.
nCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-04, 01:11 #100
Flitig postare

Flitig postare

Inte nog med det ... 102 av de 188 aktiverings mailen som jag fick från Blip/Blipville är skickade från Loopias IP. Loopia lägger detta på Blip/Blipville. Kruxet är om dessa 102 aktiveringsmail hade skickats via Blip/Blipville så hade det stått Basefarm och inte Loppia.

Blip/Blipville loggar nämligen inte IP på dem som reggar ett konto hos dem har jag fått kännedom om.
Kedi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017