FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
VIP
|
60 500 sökningar per månad i genomsnitt enl Google, dvs en branschledande term.
Bud börjar på 1000 kr. Auktionen pågår en vecka. Budgivning kan ges i tråden eller via PM. Förbehåller mig rätten att inte sälja ifall buden är för låga (troligen under 5000 kr). |
|||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Får man fråga vad parkeringsprogrammet ger? Hur många besökare?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Så får väl ta och lägga över den på mitt eget konto istället. Min bedömning är att den största fördelen med domänen är att det blir lättare att toppa på sökordet lcdtv / lcd tv, vilket ger mycket trafik. |
|||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då kanske du kan tala om för mig som inte greppar varför man ska kolla på hur många ggr ett ord söks på Google om själva siten inte finns högt på sökresultaten varför man ska lägga nån vinning på orden lcdtv och lcd tv ?
Det finns ju inga pengar på ord som söks ofta om inte siten placerar sig bra på det ordet ? Om det skulle vara 1 000 000 sökningar på dom orden i veckan så har det ju ingen betydelse ändå om den siten eller domänen ändå ligger på sidan 400 på sökningen på Google ? |
|||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Tycker hela ditt resonemang låter underligt. Klart du måsta titta på potentialen. Alla sidor börjar ju orankade i google och syns inte alls. Ska man bara lägga ner då? Med de tankesättet skulle man ju aldrig bygga någon sida om den inte är 1:a från början. Jag tänker lite annorlunda.. Har du rätt förutsättningar och en fördel gentemot konkurrenter så kan du jobba mindre och ändå komma i toppen av google. Ska du bygga en någorlunda seriös sida inom området så är detta en klart fördelaktig domän. Framför allt för att du behöver färre inlänkar och kan komma undan med sämre innehåll och ändå ha lättare att synas i toppen av google jämfört med andra domäner. Men ser eller förstår du inte fördelen så är denna domän nog inte för dig. Om någon annan är intresserad är det bara att bjuda. Ps. DistansData kan svara via PM om du vill ngt mer. |
|||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Lcd TV är f.ö. den vanligaste söktermen för "hårdvaran" tv i Sverige (av de jag kunde komma på, plasma tv, platt tv, m.fl.). Däremot så är siffran 60500 med matchningstyp bred, på exakt är den 8100. Definitivt en bra domän med stor potential. Är sugen, men min ekonomi är för krass just nu. |
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Auktionen kan stängas i förtid.
Ser någon moderator detta så får ni gärna stänga tråden, eller radera den.. |
|||
![]() |