FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ps. Klicheér för stämpeln finns också att ladda ner på postens hemsida... Ds. /H. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skickar också rekade "brev" (alltså paket) men lämnar in dem på postens företagscenter och inte på ICA. På företagscentret sätter inte på en massa frimärken, de kör bara med en stämpel där. Ser lite snyggare ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Ringde posten idag och frågade. Dem sa att på de flesta företagscenter så godkänner man att betala kontant och komma förbi fakturavgiften (om man inte kommer över 300kr). Verkade väldigt konstigt att säga "på de flesta", borde väl vara någon som gäller för alla postens kontor. Jaja, för att få stämpeln var det bara att gå ner till centret och antingen låna eller möjligtvis fick man betala en liten summa.
Ska ner dit snart å kolla tänkte jag! Tack igen för alla svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja kanske är lite tjatig men måste ju följa upp en tråd som jag har skapat :P
Kom hem från posten nyss där jag frågade om stämpeln. Kassörskan, som var trevlig för att vara posten, sa att om du bara ska skicka ett fåtal brev så kan ju lika gärna vi stämpla när ud kommer hit. Det har jag egentligen inte tänkt på, men en egen stämpel hade ju inte underlättat något. Men då kom jag på att jag egentligen ville lämna breven stämplade på ica. Så jag slipper ta mig till företagscentret. Det visste hon inte om det gick, får väl titta mer på det när det behövs skickas fler brev per dag. Det var iallafall bättre att skicka genom centret och få brevet stämplat, istället för 10 frimärken ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du måste lämna porto betalt på ett företagscenter där de kan ta emot din följesedel tyvärr. Det suger när man saknar bil och ICA ligger 50 meter bort och närmaste företagscenter 3km
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det hade jag inte ens tänkt på. Det måste jag kolla upp!
Går det så är jag skyldig dig en öl Gustav! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr, då ska man i förväg välja inlämningsställe, och bara företagscenter finns i listan där man väljer
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det inte är er huvudsakliga verksamhet att göra dessa utskick så kan ni även låta någon annan ta hand om det. På detta sätt så slipper ni själva hålla på med breven/paketen.
Det är även troligt att ett företag som skickar många paket om dagen (via fler kunder) har bra avtal med t.ex. posten och kan därför förmodligen skicka till rimliga priser, även om de självklart vill ha betalt för tiden det tar. Vi har själva en del planer på att försöka dra igång en liknande verksamhet, då vi har hyfsade avtal med posten i och med att vi skickar en hel del via vår webbutik. Sen finns det säkert en hel del företag som redan har liknande tjänster som du kan anlita? Tror även det hänger en del liknande företag här på wn? Du kan prova att söka på tredjepartslogistik (3PL/TPL). Men som sagt, detta gäller förmodligen bara om det inte är tänkt att ni själva ska eller vill ta hand om era utskick? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|