FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tjenare, skulle bara tipsa alla er om att använda eran dokumentförstörare eller rättare sagt restprodukten det ger som stötdämpandematerial när ni packar lådor, billigare än bubbelplast och man slipper åka till återvinningen med pappret
![]() fylla gärna på med egna tips ang emballering |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men allt handlar väl om granden av paranoia man lider av... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sådant "packmaterial" brukar oftast vara mer eller mindre kasst och det behövs väldigt mycket jämfört med riktigt packmaterial.
Kan istället tipsa om att hyra en Fillpak TT (300 kr per månad.) från t.ex Boxon så kommer ni undan billigt och får ett jäkla bra packmaterial. Vi kan skicka runt 200-250 st paket med en bra blandning mellan stora och små paket på en bunt och då kostar det oss 200 kr + moms. Samma kostnad med t.ex packchips vill jag inte ens tänka på.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Dokumenrester och tidningspapper är utmärkt packmaterial.
Nackdelen är, förutom eventuell säkerhetsrisk, vikten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
// Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Sen finns det wellrivare,river din gamla kartong till ett bra förpackningsmaterial.
http://www.lagerinredningar.se/fokus...llrivare.shtml ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen köper du bara buntar med papper och matar i maskinen. Du har sedan en pedal som du använder för att mata fram pappret ur maskinen (Pappret formas i maskinen.). Inte direkt någon jätteavancerad pryl men mycket användbar. Jag kan verkligen rekommendera Boxon då dom har varit väldigt snabba, vi fick maskinen till oss på bara 2 dagar efter beställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På jobbet använder vi papper. (Skickar dator tillbehör, mp3 & reservdelar m.m)
Det är nog nått billigt papper dem köper in, rullen är lika bred som packningsbänken iaf (2 m ca) smidigt som attans. Men även bubbelplast till mer känsliga delar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag brukar fråga på ett större företag om jag kan ta kasserade kartongskivor som de slänger i stora ställ på baksidan. De brukar bara vara glada åt att bli av med det.
Bättre/tjockare skivor använder jag som stödemballage (eftersom jag mest skickar platta saker såsom luktisar-ark, serietidningar- och album) tillsammans med bubbelpåsar/kuvert, och de tunnare kartongerna kan lätt skäras upp i bitar med en mattkniv, så att de kan användas som utfyllnad i paket. Så om man gör det blir det också billigt. Men det kräver förstås lite arbete. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|