FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallåj,
Håller på att snickra ihop en bra "deal" till företag. Jag är på det klara att det skall vara ett slutdatum för "dealen" Det är ett halvårs avtal till ett mycket förmånligt pris. Det skall skickas ut per e-mail. Hur lång betänketid är normalt.. Det får inte vara för kort o inte för långt så att de hinner glömma bort utskicket.. Något som är bra eller har erfarenhet av "slå" till "deal'ar"? Var är normalt, jag vill skicka ut pronto pronto...gärna i dag alt i morgon. tacksam för feedback. Mvh Mathias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror det beror på vilket produkt du vill sälja.
Är det JAS 39 Gripen behöver kunden mycket information och lång betänketid. Är det ett sexpack Tuborg Sort Guld så räcker det med någon timma. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet inte vad det är för arbete du skall göra men när jag skickar en offertert på IT-konsultjobb ligger förfallodatum 30 dagar senare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
30 - 60 dagar är lagom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du avslutar ju inte en deal på internet på det sättet (som jonas sa, självklart lite beroende på vad det handlar om) så vill du ha någon successrate att tala om så får väl slutdatumet ligga vid det tillfället du har tid/möjlighet att komma till avslut med ett kompletterande telefonsamtal, är det många mottagare så får man ju räkna med att det tar lite tid och ha ett flytande slutdatum.
...eller ja, jag fattade det som att det INTE gällde befintliga kunder i en kundstock... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ring dom inom en vecka och plocka avslut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej o tack för feedback.
Ja det skiljer ju sig ganska mycket på enkel samt komplex försäljning. I detta fall är det en blandning. Dvs 1st beslutsfattare alt flera i en styrelse etc. Att ringa runt kommer tyvärr inte att hinnas med till alla.. Jag räknar/hoppas med ett ca 6-8% avslut på utskicket.. Jag hade tänkt en ca 1 vecka... Så att det inte kommer i glömska samt att alla "vel-pottor" inte får för låååång betänketid. Vad trors om en vecka? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mat,
Det beror ju på hur stora kunder du har. Man har ofta 30 dagar när det är företag man förhandlar med. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|