FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle vilja få till en sån här "skugga" i botten:
http://img410.imageshack.us/img410/9580/skuggair9.png Hur gör man en sådan bild? (Vill ha en mot en vit bakgrund) Har försökt googla efter det, men inte hittat. Vad kallas detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ser ut som det är en bild längst ner med tillagd skugga på högerkanten..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För mig ser det ut att vara en png med transparens som är lagd som en background i css med positionen 100% 100% (bottom right)
Kan vara gjord så som Thorsell beskriver dock, men tillvägagångssättet jag beskrev är mer "korrekt". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Kan du kort beskriva hur du gjorde den? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Kudos till dig Karl!!
Snyggt jobbat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
I denna div finns det en div med vit bakgrund och 5px padding och en 5px röd kantlinje till höger. Sedan för att skilja texten och ikonen har jag två divs som flyter till vänster, den ena (float_left) med 60px bredd så att ikonen får lite marginal (min ikon är 50x50px). Den andra (float_right) innehåller texten och flyter till vänster. Struktur: - .block -- .content ---.float_left ---.float_right ![]() Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Cssen är i stort sett självförklarande.
Dock så har Karl gjort en div med 5px padding med grå bakgrund. Vad bilden som quickhelp länkar till inte förtäljer är nog att sidans bakgrund skall vara grå, vilket betyder att man kan lägga ihop .block och .content till en div och istället för padding ha margin uppe och nere. [edit]Man kan även skippa div runt om img och lägga till style på img istället, så slipper man lite markup. Detta förutsätter dock att det inte skall vara ngn bildtext under och att texten till höger får lov att flöda nedanförbilden. [/edit] Men det är bara förslag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() (om det gråa är bakgrunden för hela sidan så blir det mycket snyggare med än ännu ljusare grå än den nuvarande) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Om man tar karl excellenta exempel och tillämpar det jag föreslog ser det ut så här:
http://allstars.se/nice_blocks2/ Dock behöll jag .content för att det blev bättre så. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|