FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan. Har setat och försökt läsa mig till hur jag (om möjligt) kan få endast svenska annonser på Google adsense, men utan lycka.
Kan någon upplysa mig om detta går och i sådana fall hur? Hänger det på hur google indexerar mina sidor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Så som jag har förstått det hela så är det Google skryter över är så bra med deras annonsprogram.
Google kollar bl.a vart i världen man sitter då man surfar in på din sida. En person från USA får inte samma annonser som en från Sverige... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nja, riktigt hur det fungerar kan man grubbla över... Är din problemsida skiven på engelska? Eller innehåller en del engelsk text? Jag får engelskspråkiga annonser på en egen engelskspråkig sida, även när jag själv går in på den (från Sverige alltså). Men egentligen skulle jag ju som svensk få svenska annonser oavsett sidans språk, om det fullt ut skulle fungera som Google säger. Jag vet inte om det möjligen är så att AdSense inte lyckas känna av var jag kommer ifrån och då går på sidans språk i stället? På mina rent svenskspråkiga sidor tror jag bara att jag har sett svenska annonser hittills (möjligen någon norsk och dansk).
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Skulle den visa svenska annonser på engelskspråkiga sidor skulle väl själva adsense grejjen haverera. (att den känner av vissa sökord och visar annonser därefter). Vore dessutom nästan dumt att tro att den inte använder googles redan magnifika språkavkännaralgoritm för att uppfatta vilket språk sidan är på.
I din titel är 3 av 5 ord på engelska. Du kanske ska titta över det... "Web referrer - länkservice för webmasters" Kanske går att overrida med en meta tag?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När jag läser denna tråden får jag en adsense-annons med engelska ads och "annonser ifrån google":
Jag tror nog att google fattar vilket språk som gäller och visar bäst lämpade, men när ord som webmaster, adsense osv kommer in i bilden så kanske den kompromissar? Det är ju trots allt nyckelordsbaserat. Det funkar kanon hos mig. Lite ensidigt med samma annonser hela tiden, men det blir väl bättre med mera annonser hos google kan man tänka sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Att lägga till "lang=se" respektive "lang=en" i html-taggen lär vara en fördel för har jag läst någonstans.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ledsen för det sena svaret, har varit bortrest i nöjesärenden ett par dagar
![]() Lösningen: Kod:
<meta http--equiv="Content-Language" content="sv" /> //Martin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag vet inte hur Google kontrollerar vilket språk man använder sig av. Om den kontrollerar browsern eller ip:et. Prova med proxys och se vad ni får för annonser. Om google vet att du är svensk så kan den mycket väl vissa svenska annonsörer på engelska sidor om den svenska annonsören vill det. Lika så tvärt om. En svensk sida kan visa engelska annonser om annonsören vill det och innehållet är relevent.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|