FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om man har ett kommanditbolag då och använder bredbandet till företaget på helger samt kvällar, uppskattningsvis 6 timmar vardagar och 12 timmar helger... Dvs 33% av totala månaden och 75% av all vaken tid... Är det OK att ta upp en del av kostnaden i bolaget då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har hört om flera personer (enskilda firmor) som nyligen varit uppe hos skatteverket med sina pärmar, och alla fick nedslag för att ha dragit av hela bredbandskostnaden på företaget. Tydligen är standardfrågan som skatteverket ställer "har du besökt aftonbladet.se med bredbandet?"
Ganska sjukt tycker jag personligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Total galenskap! Skulle aftonbladet vara en totalt irrelevant sida ur företagarsynpunkt kunde jag kanske förstå frågan. Nu är dock fallet att aftonbladet dels skriver artiklar inom ekonomi och företagande intressanta för en företagare och hans firma, samt att de innehar annonsplatser vilka är intressanta för företagets marknadsföring. Så vad skulle ett besök på aftonbladet över företagets lina göra? Its madness I tell you, madness! :angry:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag drar kostnaden för min ADSL-uppkoppling på firman, inkl kopparkostnaderna. Lätt att motivera dock eftersom jag förutom att använda det för firman även kör backuper till en maskin hemma via det.
Privat har jag dessutom mobilt bredband. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur funkar det om det är mer konkreta grejer? T.ex, är det OK att jag beställer en ny skärm som privatperson men med min enskilda firmas VISA-kort och sedan bokföra den som vanligt i firman? Anledningen att jag vill göra det är för att få kunna göra återköp på en datorskärm från Dell vilket endast privatpersoner får.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enskild firma = din och firmans ekonomi är gemensam. Klart du kan göra så, något annat vore korkat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tack för svaren! |