FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har problem med png:er och Firefox3/Mac. (Har ännu inte kollat om det är likadant på Firefox3/pc).
Jag har en ram runt grafiken (png) som i Photoshop är ritat med grå #333, allt bra så långt. Sen är samma ram gjord med border i css och färgen #333. Men Firefox får för sig att grafiken har ramfärg #434343. Safari visar allt helt korrekt men inte FF3. ------------- Har nu kollat på pc/vista. Ser okey ut i IE7 men FF3/pc har samma färgproblem. Dvs att sparad png med färg #333 blir #434343. ------------- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Om du ritar ramen med #333333 då?
Har haft en liknande bugg, och den fixade sig när jag skrev ut hela hex koden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
safari har en helt annan färg uppbyggnad när det gäller hexkoder och bilder..
dvs en hexkod och en bild i samma färg blir i slutändan inte samma hexkod.. hmm ja lite knepigt.. dem som förstår vad jag menar, finns det någon väg runt det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
sasserdude, menar du färgprofiler?
![]() De flesta webbläsare ignorerar färgprofiler men det är annorlunda i Firefox 3. Grundinställningen är disabled har jag för mig, så det ska inte skilja sig om man inte själv härjat runt och råkat slå på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skriv i addressfältet: about:config
Gå vidare trotts varningen... Sök på gfx.color_management.enabled och sätt den till "true" ![]() edit: starta om Firefox |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Googla "png gamma"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Märks det att jag inte använder png-filer speciellt ofta?
![]() Tack vare det har jag iofs lyckats undgå det här problemet. Tack för tipset, forngren! Har en del andra av Henris sidor bland mina bokmärken och nu blev det en till. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|