FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att slarva bort användarnas e-post (som ju mycket väl kan tänkas innehålla beställningar från e-butiker och liknande) är nog bland det sämsta man kan göra som e-postleverantör. Går det inte att inaktivera de felande e-postservrarna och köa upp breven på någon annan server så länge, så att de åtminstone blir levererade när ni fått det att funka?
Vi har en sådan tjänst för den som vill sköta sin egen e-postserver men är rädd att förlora brev vid strul. Tyvärr skalar den inte upp till ett helt webbhotell =/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Håll koll på vår blogg, där vi senare under dagen kommer komma med mer utförlig information. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Lycka till med arbetet, och sluta surfa forum nu ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är ju att spam/antivirus ligger längst ut, är inga problem att bygga skalbara mailkluster. Problemet är om man kör en viss hosting plattform och kontrollpaneler.
Bygga separat mailplattform som lastbalanserar i olika kluster på olika delar av sverige är lätt, men betydligt jobbigare få in lösningen på befintlig plattform. Sedan lägger vissa kunder lite väl kritiska mail på shared plattform med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Haha, tack tack. Dock har jag inte direkt något med den tekniska biten att göra, så att jag surfar forum har ingen betydelse kring arbetet med att fixa problemet. ![]() Snarare underlättar det, då jag kan hålla folk uppdaterade med vad som händer, istället för att en av våra tekniker ska behöva göra det. Citat:
Problemet låg i att vi hade missat att amavis inte kunde hantera mer än 6000 adresser i en och samma kunds black/whitelist, vilket berodde på att black- och whitelisting hanteras av en PostgreSQL-databas, vars scriptspråk har en begränsning i hur stora reguljära uttryck som kan exekveras utan att databasen hänger sig. Läs mer i vår blogg: http://blog.surftown.se/?p=512 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Känns som att surftown fick äta upp sin slogan "Epost-problem sucks, Surftown rocks"... ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag ser att ni kör Postfix. Hur skalar ni ut MTA:erna? NFS? GFS? |