FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag lånar tråden lite. Får man betalt per 1000 sidvisningar också via AdSense? Hur räknar den och vilka annonser är det som är CPM-annonser?
Antar att det är skitsummor - men alltid något... EDIT: Hittade nu - ett väldigt bra inlägg som rör detta hittar ni här: http://adsense.blogspot.com/2006/03/cpm-ad...an-pay-off.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tobad
Jag är helt inne på ditt spår =) Sedan ett par månader tillbaka så har jag sakta men säkert bytt ut adsense på mina sidor och ersatt med egna textannonser som slussar trafik mellan egna sidorna istället. Tjänar redan mer på att slussa relevanta besökare mellan mina egna sidor och på så vis generera mer sales och leads än att sälja mina besökare för några futtiga dollar "till" adsense. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google Adsense äe ju skitbra om man fixar till filterlistan lite och har mer än 10000 sidvisningar per dag. Har man 500 sidvisningar per dag kan man inte förvänta sig att miljonerna ska rulla in på kontot.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd, men tyckte det var bättre än att skapa än ny.
I alla fall. Hur mycket vet man vad de olika annonsörerna betalar för ett klick? Alltså, hur vet man vilka man ska filtrera bort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har i snitt 12000 sidvisningar och 20 klick per dag, får 10 kr i bästa fall. På vilket sätt är detta skitbra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Citat:
Det låter ganska lite med 0,5 kronor per klick. Testa skriv mer säljande och blanda in bättre betalande ord i dina texter. Mer än 1 krona per klick kan man absolut komma upp i med adsense. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vidare beror det på sidans innehåll om besökaren lockas till att klicka på annonser. Det gäller att ha lagom dåligt innehåll, krasst sett. Tillräckligt bra för att besökaren inte ska vända i dörren, men inte så bra att besökaren stannar kvar, eller är helt nöjd. Det finns fler faktorer, men sammantaget så kan AdSense ge en eCpm på 3-4 euro på en sajt medan på en annan får man 0.2 euro eCpm. Är då AdSense bra eller dåligt? I vissa sammanhang är det överlägset bäst/enklast, medan i andra fall presterar det väldigt svagt. Så svaret är: det beror på, som så ofta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
Även om det är en svår nisch så kan det ge en hel del om man jobbar med aggressiva annonsplaceringar och trimmar upp filtreringslistan i Adsense så att så få irrelevanta annonser som möjligt visas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Jag tar bort annonsörer som är irrelevanta, inte de som ger dåligt betalt. Hur mycket en enskild annonsör betalar är lite klurigare att ta reda på eftersom det inte redovisas i Adsense. Man kan kolla på de ungefärliga priserna för olika sökord i Adwords keyword tool. Trots det vet man ju inte om en annonsör slipper igenom med ett billigt bud.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|