FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag och en god vän har precis startat ett online-företag. Vi är säljare i botten bägge två och produkten är klar. Emellertid så har ingen av oss någon som helst koll på ekonomi. Vi vet knappt hur man upprättar en faktura, och ännu mindre vad vi får och inte får göra med pengarna när de väl kommer in på kontot. Behöver således komma i kontakt med någon skicklig ekonomi-människa som kan hjälpa oss, inte bara med bokföringen utan också med skatteplanering, bolagsform osv. Alla tips välkomnas ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Mitt tips är att öppna telefonkatalogen/hitta.se och söka efter "Revisor" i din stad.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder http://www.revidea.se den auktoriserade revisorn Jan Ekeman. har haft honom sedan 1999 när jag startade och är mycket nöjd med hans insatser som revisor och rådgivare till mig. Hälsa från Conny Westh, Verimentor AB. Jag kör med AB men revisorn kan ge dig råd vad som är bäst just i din situation.
Jag brukar fråga honom när jag är tveksam hur jag ska agera, han är ekonom uti fingerspetsarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tar en vanlig auktoriserad revisor per timme då? På ett ungefär.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
De som tar lägre arvode behöver fler timmar att göra jobbet så det är oftast bättre att använda en som vet vad de gör och använder färre timmar, det blir billigare i längden. Men de flesta revisorer tar ca 10000-15000 SEK per år för ett normalt enmans aktiebolag. Beloppet beror till största delen på hur god ordning man har på sina papper (har man perfekt ordning så KAN man komma ned till ca 5000 SEK men sällan lägre kostnad). Detta gäller själva revisionsarbetet. Använder man revisorn som rådgivare så blir ju det debitering utöver denna "ram". men det är ju inte mandatory utan helt frivilligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
En redovisningsbyrå kostar cirka 5-600 per timme och används till att hantera själva bokföringen utifrån det som händer. Sen kan revisorn hjälpa mer med avancerade grejer och redovisningsfrågor. Revisorn och redovisningsbyrån samarbetar utifrån era önskemål. Bara så att ni använder rätt folk till rätt uppgifter.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|