FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej,
Om jag inte minns helt galet så fanns det en plugin till Firefox som möjligör att man kan mer eller mindre scripta ihop en kod som ändrar sidor, ut efter det man vill. T ex om man vill modifiera HTML-koden när sidan laddad osv. Är det någon som har en susning vilket program/plugin jag pratar om? ![]() Finns säkert flera men de funktioner jag önskar är:
Min tanke är att modifiera en sida, beroende på vad för värde som är angivet i en .txt-fil på min dator. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Greasemonkey?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är nog den pluginen jag eftersökte.
Känner ni till några fler plugins eller andra 3rd-party add-on's så är det bara att hojta till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Punkt 1 och 2 kan du väl göra utan plugin? Det är ju bara att använda javascript, för punkt tre kan du ju använda en kaka (eller signerade skript möjligtvis).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dvs, jag går in på Google och kan ändra utseendet på just min klient. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
firebug
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Greasemonkey är otroligt användbart och kraftfullt. Kika in på userscript.org för _MASSOR_ av script för alla olika sidor, dels för att använda själva men sen också för att lära dig tekniken bakom det.
Bara en sån sak som att alltid se thumbnails på Traderas listningar och inte bara se det för de som betalat extra, att dölja torrents utan seeds på TPB eller att dölja reklamen på Aftonbladet är otroligt användbart. Greasemonkey har blivit lika viktigt för mig i min browser som Adblock Plus är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kod:
javascript:alert('Hej och hå'); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du bara vill ändra med hjälp av CSS-kod så fungerar Stylish riktigt bra. Man kan lägga till egen CSS-kod till de sidor man vill.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|