FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har nu testat en uppsjö av cms utan att bli riktigt nöjd. Just nu arbetar jag nämligen med en organisations hemsida ganska enkel egentligen med vanliga informationssidor. Om det nu inte hade varit för att ett forum ska vara välintegrerat och hemsidan dessutom ska finnas på två språk.
När jag gjorde research inför projektet så fastnade jag för joomla+SMF+joomfish men när jag sen grävde djupare i det så visade det sig att det skurit sig mellan joomla och SMF så där sprack det. Sen tittade jag på mambo+SMF+mambfish men då är det istället mambo som jag tvekar lite inför. Joomla+fireboard+joomfish är ju ett annat alternativ men det forumet verkar vara lite i stiltje utan speciellt bra dokumentation och dessutom verkar det krångla med joomfish. Någon som har något bra förslag på cms? Det bästa vore ju något jättenkelt cms som website baker eller cms made simple men det lär ju inte hända ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej rhuse!
Kolla Drupal, drupal.org om du inte redan gjort det. Drupal har ett smart flerspråksstöd och om forumdelen som följer med i Core täcker ditt behov så har du allt i ett där. Mvh Robert Högberg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Robert: Jag har redan spanat in Drupal och jag kan inte skaka av mig känslan att det är byggt för programmerare snarare än användare. Sen känns ju coreforumet lite väl simpelt och inte heller de utökande modulerna känns riktigt klockrena. Har aldrig riktigt förstått varför så många fastnar vid drupal.
Kan ju tillägga att det för tillfället lutar åt att köra på CMS made simple och inte integrera utan snarare "inkludera" SMF och köra själva forumet på engelska och resten av sidan på två språk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
dotnetnuke
|
||