FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som vet om man kan möblera om listan lite?
Jag vill ha "punkten"/bilden till höger istället för som det är standard till vänster. * Min lista * Min lista etc. Jag vill ha det: Min lista * Min lista * |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag känner inte till någon css-regel som flyttar listpunkterna till höger. Jag skulle istället stänga av listpunkterna och uppnå samma effekt med en bakgrundsbild på li-elementet. Kan det funka?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Typ så här: Kod:
li { background: transparent url(bild.gif) right no-repeat; width: 100px; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
MMC: Tack, men får se om kunden nöjer sig med det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
direction: rtl;
Ytterst sällan jag använder default list bullets så jag föredrar då bakgrundsbilder, men visst går det. *Edit* Kan ju lägga till att det kanske inte är så optimalt och att det är inte specifikt för just listor och att ändra dess riktning såatteh you decide vad som funkar för just dig(browser support har jag inte ens kollat upp tror det är ganska dodgy där dock). Oavsett så skulle jag säga att bakgrundsbild är mycket bättre, jag menar varför skulle inte kunden gå med på det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du borde ju kunna använda content tillsammans med :after även om det förstås inte fungerar med lätt handikappade IE7. (Bästa lösningen är nog en background: top right och text-align: right för li-elementen.)
För vad skulle man behöva listpunkter på "fel" sida om man får fråga? Edit: rent logiskt skulle ju li::first-line:after {content: "x"} vara svaret på din fråga men jag tror inte man det är tillåtet att använda :before och :after på pseudoelement enligt standarden - och fungera lär det nog inte göra i många webbläsare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Bara att få dom till att ta bort frames tog 2månader. |
||