FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill sälja nedladdningsbara videofilmer. Söker efter en svensk (helst) eller amerikansk leverantör av webshoppar för digitala produkter med säker betalningslösning.
Några tips och förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag återkopplar gärna till den här tråden. Är det någon som har tips på ett bra system för försäljning av digitala produkter? Gärna ett open source eller ett system som man kan hosta själva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
prestashop
där kan du välja att sälja nedlandingsbara produkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo det är sant. Men jag behöver sälja unika nedladdningsbara produkter.
Säg att jag har 4 olika artiklar (läs: produktlicenser). Varje produktlicens måste vara unik, men ändå kopplas till rätt artikel. Så, när kunden köper en artikel, så får ska ha få ett mejl med den unika productlicensen! Någon som känner till om det finns någon sådan shoplösning? Jag har letat och letat men inte hittat något. Själva shoplösningen i övrigt kan vara hur simpel som helst. Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har några frågor, har du funderat över vilken liscenshanterare du vill använda?
Ska kundera kunna välja alternativ till nedladdning exempelvis få det skickat på DVD? Ska kunderna kunna ladda ner samma film igen vid senare tillfälle? Berätta gärna lite mer om dina tankegångar kring det hela. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej SweCat
Mitt svar var avsedda för tobbecokta. Min lösning presenterar fästa en unik / olika licens med varje produkt - om den hämtas eller skickas på en cd. Som kund kommer att få köpa mottagandet blir det möjligt för kunden att åter hämta produkten. Skyddet av den nedladdade digital produkt är en annan fråga - vi både förstå hur omöjligt det är att skydda digitala medier ett det har skickats till en kund, men det finns verktyg som kan kryptera dokument och ger trygghet i viss utsträckning. Hoppas att svar på era frågor. Med vänlig hälsning Faisal |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
fasial mitt svar var till tobbeocta, jag var nyfiken på vad han tänkt sig och ville höra mer om hans säljplaner, men tack för klargörandet kring din egen lösning
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena SweCat.
Det jag kommer erbjuda kunderna är produktlicenser (i form av inscannade bilder från fysiska produktkoder). That's it. Ett exempel kan vara produktnycklar till Norton Antivirus eller CounterStrike. Egentligen behöver inget konto skapas åt kunderna, utan det ska räcka med att dom uppger namn, telefon, epost och kontokortsuppg. (som ska vara enda betalsättet). När kunden sedan betalat skickas koden (bilden) ut i ett mail till kunden. Jag behöver inget tjusigt gränssnitt för bläddring utav produkter, utan det räcker om alla visas på samma sida. 1 step checkout är att föredra. Om kunden sedan vill ska han kunna uppge sin e-postadress och få koden skickad till sig igen. Vet du någon smidigt shoplösning jag kan använda mig av? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
texttalk erbjuder detta som tillvalstjänster. Du kan prova att kika på dem. Hur smidiga och bra de är kan jag ej bedöma. Vet att de är svårt att sökmotoroptimera deras lösning, i övrigt vet jag inte så mkt om dem.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|