Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Jag har faktiskt inte sett det där med betalningsanmärkning när jag ordnat med försäkringar. Jag bytte hemförsäkring för 1 1/2 år sedan och då stod det inget om det iallafall (jag lusläser allt för att inte missa kryptiska friskrivningar och annat kostsamt).
Jag hade iallafall kontrollerat med andra försäkringsbolag. Har du redan försäkring hos Länsförsäkringar så ring istället, jag skulle bli förvånad om de tar kreditupplysning på befintlig kund.
|
Mm, skulle bli riktigt förvånad ifall de skulle börja göra det. Känns lite "skrämmande" att det ska reglera priset efter man beställt hemförsäkringen. Visst, distansavtalslagen, men ett pris på webben och ett på papper är inte kul. I alla fall inte när det är till sin nackdel.
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Det är precis så försäkringsbolagen vill att man ska tänka, men det är precis så man INTE ska tänka. Bolagen erbjuder 5-10-15% rabatt om man samlar sina försäkringar, samtidigt som man kan få 30-50% rabatt på att byta bolag. Så att betala 100% mer för att sedan få 5% rabatt låter väldigt dumt i mina öron.
|
Jo. Sant. Bolagen tjänar pengar på att det existerar lata människor som mig som inte orkar tjafsa med försäkringar hit och dit. Det är bekvämt att få allt ifrån samma bolag utan att behöva betala till flera olika.