FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Trafiksed?! :blink: Det är LAG.
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Naturligtvis ska de ha skäligt betalt för det jobb de gör och inte jobba som några slavar.
Jag har dock ingen anning om hur deras avtal ser ut. Däremot, lite mer allmänt: *Någon chef på SL uttryckte det fint, bussförarna sysslar inte direkt med hjärnkirurgi. *Genom att höja sina löner kommer de att driva sina företag i konkurs, då det finns andra konkurrerande bussbolag som inte omfattas av samma avtal och därmed kan erbjuda bättre pris i förhandlingarna senare. Bra jobbat! *Tjänar du för lite? Kräv mer lön eller... Säg upp dig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, de sysslar inte med hjärnkirurgi men med tanke på deras rent ut sagt usla arbetstider så har de för dåligt betalt. Jag skulle inte jobba deras arbetstider med den lön jag har idag - och den är bra mycket högre än deras. Dessutom har de skrattretande övertidstillägg. Finns det någon här som inte tar 200% för övertid? Skulle ni som tar det acceptera 27:- / timme istället? Inte undra på att det inte finns så många vettiga förare kvar i läns- och stadstrafik med såna villkor.
Att de skulle driva företagen i konkurs är ren bs då det rör sig om tämligen stora bolag med bra vinster. Vilka konkurrerande bolag omfattas inte av avtalet? Småföretag som inte har kapaciteten eller kompetensen? De om några skulle konka om de fick avtalen för de kan inte hantera volymen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|