Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Wireless på sommarstället?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-04, 10:40 #1
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Hoppas någon med lite mer trådlös kunskap kan göra min dag!!

Vi har möjlighet att ta emot ett öppet trådlöst nät ifrån ett utbildningscentra nära vårat sommarställe. Det är helt ok att vi nyttjar nätet till till surfning etc.

Problemet är bara att signalen precis klarar sig över häcken och de inbyggda wifi-korten på våra laptops räcker inte riktigt till för att det skall bli stabilt.

Den trådlösa anslutningen hoppar upp och ner och mår helt enkelt inte riktigt bra. Jag är inte där nu och kan inte kolla exakt vilket protokoll vi talar om.

Men vi kan anta att det är 802.11b/g

Jag vill nu på enklaste och gärna billigaste ( används max en månad om året ) ta emot denna signal på ett stabilare sätt.

Det kan räcka att signalen enbart går in i en av datorerna.

Men det är givetvis ett plus om man kan få till det så att man har en bra mottagare för den halvtaskiga signalen där internet finns och sedan kan skicka vidare ett eget starkare wireless nätverk på tomten.

Vad skall jag köpa? ( Är i Göteleborg nu och kan handla på Inet eller Netonnet ) Finns det inget där som funkar så antar jag att jag får beställa upp till landet istället.

Jag har funderat på olika setuper men inte kommit fram till vad som borde funka bäst.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017