FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan, tänkte ventilera lite bara.
Jag köpte mig en billig ganska hyffsad dator på 2.XGhZ, 2048DDR2 och 512mb 8600GT. Det var ett färdigt paket från dustin. Till min förvåning nu när jag ska sätta ihop det. Används "stödpinnarna" för att höjja moderkoretet passar inte det in på panelen i bak, inputs/outputs gömms bakom chassi plåten. Används inte "stödpinnarna". ja då når inte GFX kortet ner..! Och kundservice/reklmation stängde telefonerna 1700. End of rant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Distanserna som håller moderkortet uppe från underplåten?
Du kan inte hoppa över dem då du riskerar att få kortis då. Menar du att de inte passar plåten bak där kontakterna går ut, man brukar få med en till moderkortet som du kan byta ut mot en rätt. Om inte så brukar man kunna trycka ut vissa delar för att få igenom kontakterna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är små "kullar" i burken, då skall det inte användas "stödpinnar". Men jag fick kontakt idag och de sa att det låter som att kortet inte är kompatibelt och gör ett återköp och rekommenderar en anna produkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Låter ju mera som om du inte använder distanser med rätt längd.
Även med "kullar" så ska det vara distanser om inte kullarna är typ 10 mm höga. Verkar rätt osannolikt att en chassitillverkare inte skickat med rätt distanser. De skickar ju med allt möjligt. Stödpinnar, det låter som de där plastkonstruktionerna man bara snäpper på plats... har aldrig använt nån sån, alltid de skruvbara av mässing (eller nåt). Skulle gissa att chassitillverkarna plockat ihop nån standardpåse med skruvar, muttrar, distanser och allt möjligt, och skickar med den påsen oavsett vilket chassi det rör sig om. Mycket billigare än att hantera "exakt rätt innehåll" i femtioelva olika småpåsar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fick en påse med 3 distanspinnar och en massa skruvar. Men hur som helst så är grafik kortet fel, kretskortet sitter för högt upp på metall hållaren för att nå ner till kortet. Trådlösa nätverkskortet passar fint. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ah.. jag läste nog lite snabbt. Trodde det var moderkortet du inte fick på plats.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ringa idag kanske? =)
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Får en fraksedel för att skicka tillbaka GFX kortet. Enda tråkiga är att jag måste vänta till nästa vecka på ett nytt. Tycker jag borde fått åka direkt till lageret som inte alls ligger långt bort. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|