FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej
jag har en hemsida der vi ska stream några filmar dom är på 100mb nu vad är det bästa man kan convertera dom til och vilken storlek anbefales at använda på internet man vil jo inte at kvaliteten ska bli borta och inte heller at filmarna ska ta all båndbreden takksam för alla svar / |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Flash video(flv) med on2 eller h264 video. Jag kör med Macromedia Flash Professional som har en konverterare inkluderat. Det finns också några gratisprogram som kan koda till flv men de stödjer inte on2, h264 än så det blir inte riktigt lika bra videokvalite.
Du skulle också kunna göra wmv med Windows Media Encoder, Windows Movie Maker eller quicktime mov med Quicktime Pro, MPEG StreamClip. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
ska det ta så lång tid? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
1 timme är inget när det gäller videokonvertering(speciellt on2- och h264-videokonvertering tar låååång tid).
Hur långt är ditt filmklipp? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
frågan är hur mycket bandbred sparar jag på at använda flash codec iställe för at bara ladda upp filmen som den är nu i avi för hård disk plats har vi |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det beror på vilken bitrate du använder. Ju högre bitrate ju bättre kvalite men större filstorlek då.
Men 110 MB för 25 min är ganska litet...är kanske svårt att få det mindre med god kvalite. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|