Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Alienware är ju ganska billiga nu...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-30, 09:29 #1
Aerpe Aerpe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Tjena WN:are,

Någon som köpt in något från Alienware och vet om det tillkommer en summa på priset efter att det fraktats till sverige?

Kan få en ganska fin "nästan super" dator för under 10 000:- om man kikar på USD priset.

Med vänlig hälsning
Robert
Aerpe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 09:32 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

För att vara på säkra sidan ring tullverket och fråga, har för mig att det inte är någon tull på datorer.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 10:48 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by najk@Jun 30 2008, 09:32
För att vara på säkra sidan ring tullverket och fråga, har för mig att det inte är någon tull på datorer.
Tackar för det
Oläst 2008-06-30, 12:44 #4
smultronpusss avatar
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
smultronpusss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by najk@Jun 30 2008, 08:32
För att vara på säkra sidan ring http://www.tullverket.se/kontaktaoss/ring....9280003641.html och fråga, har för mig att det inte är någon tull på datorer.
Mjo, jag fick tulla för en 1u-server som jag köpte via USA. Kommer inte ihåg procentsatsen men det kostade ungefär hälften av vad jag köpte den för! Trots detta gjorde jag ändå ett bra klipp! :-)
smultronpuss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 13:43 #5
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Ett enkelt överslag är att lägga på 50% av priset för frakt, tull och moms. Momsen är 25% så det är den största kostnaden.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 15:17 #6
najks avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av smultronpuss
Citat:
Ursprungligen postat av najk
För att vara på säkra sidan ring http://www.tullverket.se/kontaktaoss/ring....9280003641.html och fråga, har för mig att det inte är någon tull på datorer.

Mjo, jag fick tulla för en 1u-server som jag köpte via USA. Kommer inte ihåg procentsatsen men det kostade ungefär hälften av vad jag köpte den för! Trots detta gjorde jag ändå ett bra klipp! :-)
Okej, fast enligt denna braiga länk med procentsatser för införsel utanför EU stämmer inte det riktigt 0% står det nämligen där..
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 16:45 #7
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar

Reg.datum: Aug 2005
0% skulle jag gissa är om man importerar från annan EU-land då det ska vara gränslös handel.. Det är ju gränslös handel som var huvudanledningen till att EU bildades en gång i tiden...
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 20:12 #8
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Rvn
0% skulle jag gissa är om man importerar från annan EU-land då det ska vara gränslös handel.. Det är ju gränslös handel som var huvudanledningen till att EU bildades en gång i tiden...

Citat:
Originally posted by -Rvn@Jun 30 2008, 16:45

Citat:
Om du studerar länk meny på sidan så står det: Startsida / Sökord A-Ö/ Internethandel, från ett land utanför EU / Tull- och momsavgifter på vanligt förekommande varor

Alltså visar listan hur stor tull o moms du får betala på prylar köpta UTANFÖR EU och då ska det vara 0% på datorer. Listan är rätt generellt då det är fler produkter som har 0% i tull. Så om du åker på tull så är det bara att kräva tillbaka pengarna eller överklaga.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 21:12 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av NuCo
Citat:

Citat:

Citat:
Om du studerar länk meny på sidan så står det: Startsida / Sökord A-Ö/ Internethandel, från ett land utanför EU / Tull- och momsavgifter på vanligt förekommande varor

Alltså visar listan hur stor tull o moms du får betala på prylar köpta UTANFÖR EU och då ska det vara 0% på datorer. Listan är rätt generellt då det är fler produkter som har 0% i tull. Så om du åker på tull så är det bara att kräva tillbaka pengarna eller överklaga.
Låter bra det
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017