FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jo men så är det bara i en utopisk värld. många människor är inskränkta och fördomsfulla, det är bara att acceptera, för det kommer nog aldrig ändra sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vet i fan om jag velat att mina ungar skulle ha en lärare som roar sig med att spela in låtar som "Dödsraseri","Själslig Självdöd" och "Dödens Sändebud" etc..
Visst det är bara musik men det hade gjort mig en smula olustig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Om läraren klarar det så är det väl bara berikande och upplysande. Att ha en lärare i turban, eller slöja eller annat kan vara ett jättebra sätt att minska fördomar och öka förståelsen och acceptansen i samhället. Så länge de kan avhålla sig från att missionera. Men exempelvis nazister och religiösa fanatiker vill jag inte ha i skolorna. Lika lite som jag vill ha pedofiler på dagisen - trots att jag anser att sexuell läggning ska vara totalt irrelevant för om man får ett jobb eller inte. En personlig erfarenhet... Under min studietid jobbade jag extra som personlig assistent till handikappade. En "brukare" som de kallas hade en annan assistent som var Jehovas Vittne. Jätterar tjej och det var aldrig någonting konstigt när hon först blev anställd, skitsamma vilken religion hon hade liksom. Hon bedyrade att hennes egna religiösa värderingar inte skulle påverka jobbet. En assistent ska ju göra precis vad brukaren ber om. Sedan smög sig problemen liksom på. Jag var julledig, och när jag kom tillbaka var min brukare jätteledsen över att inte fått sitt hem julpyntat exempelvis, eftersom det bröt mot Jehovas Vittnes övertygelse att göra det. Sedan dök det upp fler såna här saker hela tiden, så till slut fick hon sparken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men jag tycker personligen inte att hårdrock låter som något allt för hemskt, då kan vara med olämpligt att ta in någon gamla Kustjägar Fänrik som gymnastiklärare, dom kan vara knepigare än en hård rockare till musiklärare. Svensk skolundervisning behöver inte mer penalism precis. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|